Gå til innhold
Arkivverket

[#70354] Fridtjof Nilsen Taavær f. 16. juni 1884

Gjest Oddvar Munro-Jenssen
 Del

Recommended Posts

Gjest Oddvar Munro-Jenssen

Fridtjof Nilsen var født på Tåvær, bnr. 2 på Tåvær i Tjøtta prestegjeld, se barn nr. 21. Foreldrene var Nils Peder Andreassen og Olydia Olsdatter.Fridtjof hadde 4 søsken: Agnes Bergliot Tåvær (min oldemor) f. 1 august 1873, Olga Taavær, (gift med Johan Pedersen Schanche), f. 14. januar 1881, Dagny Taavær f. 8. august 1886 (gift med sporvognfører Bjarne Dahl i Trondheim) og Aagot Taavær f. 4. februar 1888, gift med skipsfører/kaptein på 'SS Bateau', Johan Albert Haltlid.Er det noen som vet når Fridtjof døde og hvor han ligger begravd?Se også innlegget her med lenke til kirkebok: Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 måneder senere...
Gjest Anne-Lise Bakke

Litt tvil om Fritjof hadde 4 eller 5 søsken, Aagoth Tåvær, min mormor, var gift med Johan Albert Haltlid, torpedert i 1942 og seilte for handelsflåten under krigen. Hun fortalte meg at Fritjof druknet under et Lofotfiske, ganske ung og ugift. Jeg vet dessverre ikke året og han ligger nok begravet i havets kjølige dyp, som Kielland sa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anette Skogseth Clausen

Et svar-innlegg er fjernet for svareren har oppgitt en annen persons e-postadresse.Skal en delta i debattene må en skrive fullt navn og sin egen e-postadresse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.