Gå til innhold
Nasjonalarkivet

[#70421] Tydehjelp -August Johannessen født i Våler Østsfold 1858

Recommended Posts

Gjest Bjørn Angeland

Jeg var litt kjapp med å si at hun giftet seg i Onsø. Det som er helt sikkert er at August ble konfirmert i Onsø 12. oktober 1873. Jeg har forsøkt å finne August i FT 1865 uten å lykkes. Ei heller har jeg funnet Gunild Svendsdatter og Johannes Olsen. Trenger hjelp til dette for å komme videre med anene til August og foreldrene. Bjørn

Gjest Bjørn Angeland

Spørsmål om noen kan gjøre oppslag i Våler gårdshistorier/bygdebok. Ser av dåpen til Johannes at både Gunild og Johannes har tilhold på Kirkerød plads. Videre at fler av fadderne kommer fra Vastvedt. Sansynlig at Gunild eller Johannes kan komme fra en av de plassene? Bjørn

Gjest Anne Tonby

Ved dåpen til August står det at der hennes andre leiermål. Her er hennes første tror jeg nr 69 Ole Peter døpt 27/9 1853 [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=463&idx_id=463&uid=ny&idx_side=-93>LenkeHer er også Johan Svendsen fadder.I ft 1865 bor det en August Johannesen hos ekteparet Johan Svendsen og Ingeborg Jacobsen Lenke Det står deres sønn, men jeg kan ikke finne at de får noen August. De gifter seg 11/11 1856

Gjest Karl Johnny Sommer

Hei Bjørn - Gunilds foreldre:Svend Jacobsen (Søbye)og Helle Olsdatter (Hellegård plads).Vielse 30 okt 1825 Våler.Etter alder ved vielse,bør han være født ca 1799.Helle ca 1804. Johnny

Gjest Anne Tonby

Ved dåpen til August står det vel gift mann og da er det han som gifter seg her 29/12 1854 nr 15 [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=464&idx_id=464&uid=ny&idx_side=-192>LenkeJohannes Olsen i ft 1865

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.