Gå til innhold
Arkivverket

[#70692] Sommerdugnad: Singer/Songwriter Joni Mitchell; hennes norske besteforeldre?

Gjest Arnfrid Mæland
 Del

Recommended Posts

Gjest Lars Johannessen

(299) Et ektepar med samme navn får en datter i 1886 Kildeinformasjon: Hordaland fylke, Austrheim i Lindås, Ministerialbok nr. C 1 (1886-1896), Fødte og døpte 1886, side 7. Permanent sidelenke: Lenke Henriette Regine. De er bosatt på Lerøen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug R. Petit

Det er mulig det er de samme, fant det akkurat nå men alderen passer ikke helt. Denne Christian var født i 1848 og Malene i 1845. Mens 'vår' Christian var født i 1852, men Malene har rett alder. Så det spørs da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

OK, mens jeg leitet etter dødsfallene til Christian og Karen fant jeg Karens datter, Hanna, død i 1919, og så denne Anne Andersdatter Takle, men det står f 1852, altså Christians og Gjerts f.år. Er det likevel vår Anne Karine, mon tro? Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=1926&idx_id=1926&uid=ny&idx_side=-202>Lenke Permanent bildelenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug R. Petit

Vi har jo sett før at alder kan variere, i alle tilfeller er hun ugift og det kan passe med det vi har funnet før.Finner ikke denne Henriette Andersdtr igjen i ft 1900.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Svehn Ruskelöv

Hei!Takk Kjellaug.Lars i nr.301 har vel rett. Det var dette jeg hadde funnit også tror jeg.Her blir Ida Antoline födt 6/10-1883 nr.45, merk att en av faddrene heter Anders Guttormsen,eller hva tror dere : LenkeMvh,Svehn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Svehn Ruskelöv

Om vi har funnit rett hittil??, så kan da dette väre vår Ida Antot(l)ine A. som gifter sig med Daniel Olsen 8/10-1904 nr.27 i kirkebok/Årstad : LenkeSvehn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Johannessen

Og Karl kan være den samme som er pleiesønn på Synnevåg i Ft 1900, se innlegg (271) over, m.a.o. hos sin kommende stemor!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Johannessen

Litt til mens jeg er i gang: Manifestet i Ellis Island- basen sier at kona til Karl B.het Agnes Andersen og bodde i Solheimsviken. På DIS Norges gravminner finner jeg da Carl B. Andersen 1889 - 1942 Agnes Andersen 1892 - 1972 Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Svehn Ruskelöv

Lars,da avslutter jeg med Karl Bertin som gifter sig med som du nämner Agnes Andersdtr. 6/12-1913 nr.55 Årstad :LenkeGod natt.Mvh,Svehn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug R. Petit

Skal si dere har vært flinke! Det burde da finnes barn etter disse tre ekteskapene.Kanhende vi kan spørre etter hva som står i dødsannonsen til Karl Bertin.mvh Kjellaug

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

Flott!Da har vi altså barna Ida Antoline i 1883, Henriette Regine i 1886 og Carl Bertin i 1889, alle gifte. Kun Carl Bertin er funnet i 1900. Vielsene til alle tre er funnet:Ida Antoline gm Daniel Olsen i 1904.Henriette Regine gm Mikal Rasmussen Solheim i 1908.Carl Bertin gm Agnes Andersen i 1913.A

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

Med disse navnene er vi kanskje nødt til å be om skifteopplysninger etter Carl Bertin og Agnes, og etter Henriette og Mikal. Kanskje vi kan finne Ida og Daniels dødsfall også først.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.