Gå til innhold
Arkivverket

[#70692] Sommerdugnad: Singer/Songwriter Joni Mitchell; hennes norske besteforeldre?

Gjest Arnfrid Mæland
 Del

Recommended Posts

Gjest Kjellaug R. Petit

Her var vi nok like snare alle!Ja, det må være oldebarn her. Kanhende vi finner noe i telefonkatalogen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug R. Petit

Nei, denne lenken virket ikke. Men dersom dere setter 'Olsen, Sekse' i telefonkatalogen, får dere opp en på Hovland.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug R. Petit

Ser det dør en Daniel Olsen (f 1879) i Odda i 1966, men vi har vel ikke fødselsdatoen til Daniel (denne er f.1/6-1879)Odda er jo ikke langt fra Sekse!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug R. Petit

Jeg finner en Daniel f 1/6-1879 i Årstad, men farens navn er ikke helt rett.Her gifter 'vår' Daniel seg med Synneve Halvorsdtr i 1897, får sjekke hva farsnavnet er her: Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug R. Petit

Her er deres ekteskap i 1897: Kildeinformasjon: Bergen fylke, Årstad, Ministerialbok nr. B 1 (1886-1901), Ekteviede 1897, side 114. Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=2029&idx_id=2029&uid=ny&idx_side=-122>Lenke Permanent bildelenke: LenkeFaren står her som Ole Monsen og det stemmer med den 'uegte'-fødte jeg fant i Årstad 1/6-1879 hvor faren het Ole Andreas Monsen: Kildeinformasjon: Bergen fylke, St. Jørgens hospital, Ministerialbok nr. A 7 (1879-1886), Fødte og døpte 1879, side 11. Permanent sidelenke: Lenke Permanent bildelenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug R. Petit

Da tenker jeg det er Ida som dør her i Odda i 1915 selv om fødselsåret er galt: LenkeMannen er ihvertfall riktig og med rett yrke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

Da har vi fått mange firmenninger av Joni i og med listen med barna til Jacob Johnsen og Inger Solheim.Så klarer vi kanskje å finne barnebarna til Ida og Daniel.Carl Bertin og Agnes har vi jo dødsfallene på, så her må vi da kanskje be om skifter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug R. Petit

Daniel Olsen dør da 12/6-1966: LenkeI og med at dattera Margit Konstanse døde i Odda er vel all tvil borte om at det er rette personer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug R. Petit

Her gifter Daniel Martin seg med Guri Vigleiksdtr Sekse (helt sikkert deres sønn jeg fant i telefonkatalogen!)den 29/12-1834: Kildeinformasjon: Hordaland fylke, Odda i Odda, Klokkerbok nr. D 2 (1915-1940), Ekteviede 1934, side 70. Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=2193&idx_id=2193&uid=ny&idx_side=-77>Lenke Permanent bildelenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

Eieren av hjemmeisden i (337) sin mor er selv firmenning av Joni. Jeg sender mail til han med et relasjons-oppsett likt det jeg har laget for Linda-Joni.Takk for hjelpen til dere.Mvh Arnfrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug R. Petit

Har nett snakket med min 95-år gamle tante i Odda. Hun mener bestemt at daniel Olsen giftet seg opp igjen etter Idas død, hun husker dem men kunne ikke si om Alf hadde barn i Odda. Min mormor skal ha vært venner med hans kone.Finner ikke Daniel oppigjengift i Odda, men han hadde to svært unge barn da Ida døde, så om han giftet seg opp igjen er ikke noe rart.Har prøvd å kontakte han på Sekse som har samme fornavn som Guris far, så får vi se. Her er det jo og snakk om eventuelle 4-menninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.