Gå til innhold
Nasjonalarkivet

[#70860] Elisabet Olsdatter Aamot

Recommended Posts

Gjest Birger Forsmo

Det ser ut som at Elisabeth og Carl Aamot (Typograf) har flyttet noen ganger. Sønnen Immanuel er i folketellingen for 1900 oppgitt å være født i 1896 i Vik i Sogn; Datteren Elfrida, født 1898 på Nordfjordeid og datteren Thora Rigmor, født 7.10.1900 i Stryn. Nordfjord. Kan dette stemme?Mvh.Birger

Gjest Solfrid Vestaberg

Ja, dette stemmer og har funnet det meste om denne familien, men mangler sted for Carl's død som i familysearch.com er oppgitt til å være 02.03.1902, samt Elfrida Aamot sin fødselsdato. Hun emigrerte i 1913 med sin mormor Alida Sophie Aanensen til statene og etter 1920 cencus der så finner jeg henne ikke igjen. Familien holdt seg for det meste til i Stavanger og de fleste har jeg funnet døpt, gift, død i St.Petri kirken i Stavanger.Elfrida har vært hovedårsaken til at jeg har jobbet med denne familien da hennes niese så gjerne kunne tenkt seg å vite hvor hun ble av og om de har søskenbarn/tremenninger osv som lever i USA.

Gjest Solfrid Vestaberg

Ja, jeg vet de var i Bergen i 1900 tellingen og jeg har også sjekket Nykirken, se innlegg '70861: Kirkesogn i Bergen for Tvedtegården ', men kunne ikke finne ham der ihvertfall. Han er jo også registrert som 'Udtraadt, intet Samfund' så da spørs det hvor han har blitt registrert.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.