Gå til innhold
Arkivverket

[#70863] Harald Rudolf Johannessen f i Rakkestad, Østfold 1915

Gjest Grete Jøraas
 Del

Recommended Posts

• 2 uker senere...
Gjest Egil Glørud

Hei igjen!Har nettopp oppdaget at Hansines yngre søster, Agnes Sofie - f. 1901, ble gift (1933) med en firmenning (tror jeg det blir) til min far:Johan Ovesen Lysaker på Nordre (el. øvre) Lysaker i Eidsberg (Eidsb. gårdshist., b. 4, s. 321).De hadde ingen barn, og nå er det en nevø-datter og mann, Lisbet og Hans J. Milli som har gården. Det er vel tvilsomt om de kan vite noe om grantante-søsteren Hansine, men KANSKJE .....Ellers var det vel andre søsken til Hansine med etterkommere som kunne ha kunnskaper om Hansine???Egil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marius Hellerud

Hei!På 'Underhuset' i Rakkestad har de kopier av alle lokalavisens dødsannonser med søkbart navneregister til. Dersom Hansine ble værende i bygden burde det gå an å få frem når hun døde ganske enkelt gjennom dette? Servicen de yter er eneståede, så jeg vil tro det går an å be om et oppslag uten å måtte møte opp selv.Her er en lenke til kommunens hjemmesider også: LenkeVennlig hilsen fra Marius

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...
Gjest Egil Glørud

Hei igjen!P.t. på Østlandet.I går og i dag har jeg vært innom 'Underhuset' i Rakkestad rådhus. Noen der kunne huske kafé-damen Hansine. Vi fant ut at hun døde 26.7.1956, 67 år gml. - som HANSINE TORPER - etter å ha vært syk i flere år.Fra nekrologen i lokalavisen:'.. Best kjent i Rakkestad ble hun gjennom de mange år hun drev kafé og spiseforretning i Solstad. Hun begynte der i 1924, og fortsatte med denne til i 1947. I 1939 ble hun gift med Georg Torper, og i de siste år har de hatt sitt hjem på hans fedrenegård i Os. .. 'I dødsannonsen finner vi navnet til ektemannen, sønnen HARALD og svigerdatteren Solveig og 2 stesønner fra ektemannens 1. ekteskap.Sønnen Harald undertegner også faren Nils Mellebys dødsannonse i 1969.Hansines grav ser ut til å være slettet, men kanskje kan jeg få skannet kopi av nekrolog og døsannonse fra lokalavisen.mvh Egil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grete Jøraas

Egil! Tusen tusen takk!! Dette var bare utrolig. Hun jeg (du!) hjalp visste ikke noe om Hansines død, trodde bare at hun kanskje ble sånn ca 80 år. Så dette blir virkelig kjekt å få fortalt videre. Uten deg hadde ikke dette gått så lett. Takk takk takk!Glad hilsen fra Grete

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.