Gå til innhold
Nasjonalarkivet

[#70876] Hof - Johanne Olsd. Risbergsæter viet 24/3/1851 til Anders Petersen Helstad

Recommended Posts

Gjest Guro Reinhart

Kan noen hjelpe med opphavet til Johanne Olsdatter fra Risbergsæter (far er Ole Tostensen) som gifter seg i Hof 24 år gammel med Anders Petersen Helstad fra Hof?Vielse nr. 4 Hof kib: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=8885&idx_id=8885&uid=ny&idx_side=-161>Lenke Den enstejeg finner som passer er døpt i Grue 18 sep 1825, dåp nr. 78, oppholdssted Flaaset: LenkeHun konfirmeres her i 1840, kalles Flaaset, nu i Risbergsæter, konfirmant nr. 35:

Gjest Guro Reinhart

Takk skal du ha, Jon Erik.Jeg blir noe forvirret her - Risbergsæter ligger nemlig i Grue i FT 1865 og i Hof i FT 1801. Håper noen kan svare meg på om jeg har funnet den rette Johanne Olsdatter som nevnt over.

• 2 uker senere...
Gjest Arild Kompelien

Det kan se ut som du har den rette. 1900 er Johanne på Helstad i Hof (hos sin datter?), og hun oppgis da til å være født i Grue.Risbergsæter ligger da også i Grue. I Hof (Våler) finnes riktignok Risberget, men det er aldri blitt nevnt som Risbergsæter.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.