Gå til innhold
Arkivverket

[#70907] USA-CANANDA; dokumentasjon vedr INGEBORG 'EMMA' ANDERSON. Hvordan finne den?


Gjest Arnfrid Mæland
 Del

Recommended Posts

Gjest Arnfrid Mæland

Hei,Jeg har funnet den personen jeg tror er identisk med Emma Anderson gm Henry Anderson i Alberta, Canada. Men jeg mangler 100 % dokumentasjon på at dette er korrekt.Utg pkt; Emma Anderson og Henry Anderson bor i Alberta i 1906, 1911 og 1916. Henry har jeg funnet. Han er født i Minnesota, men familien hans flyttet til Day, South Dakota. Emma skal være døpt Ingeborg i Norge, men skal ha brukt navnet Emma i USA. Jeg har funnet Emma, Henry og deres to eldste barn, Alma og Hilda, i Day, South Dakota, i 1905.Jeg har en Ingeborg Andersen f 7.5.1882 i Mo, Hosanger, Hordaland, som emigrerte med sine foreldre, Gjert og Brita Andersen, og en søster, Kristine Andersen, fra Bergen 24.5.1882.I 1900 bor det to søstre, Emma og Kristine, i Webster, Day, South Dakota. Jeg tror det er de to jentene n i forrige avsnitt.Se innlegg Lenke for flere opplysninger.Så dør Emma Anderson i Alberta, Canada, i 1965. Kanskje det er henne jeg har funnet døde 29.7.1965. Hennes mann, Henry, døde i 1952.JEG TRENGER VIELSEN TIL EMMA OG HENRY, SOM TROLIG HAR VÆRT CA 1902 i DAY, SOUTH DAKOTA.JEG TRENGER VITE OM DET STÅR NOEN FØDSELSDATO, -STED OG FORELDRE, VEDR EMMA VED VIELSEN OG VED DØDSFALLET.Mvh Arnfrid M

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 9 måneder senere...
Gjest Marianne Innes Hansen

Heisann, Vetikke om du har funnet ut noe mer om denne slekten siden innlegget er 9mnd. gammelt. jeg har sett litt på ancestry men ikke klart å finne noe giftemål på disse, men har funnet et familietre som kanskje kan være til hjelp. skriver litt av det her. Emma Ingeborg f. april 1883 i Norge g.m. Henry Anderson f. okt.1873 i Minnesota d. i Alberta Canada. Bosted 1880 Ben Wade Pope Minnesota. Bosted 1906 Strathcona Alberta. Barn, 1. Bernice f. i Alberta d, i Bruce, g,m, Bert Wilkinson. 2. Betty f.s.d. i Kitscoty, g.m. Cecil Conorroe. 3. Gordon f i Alberta d. Edmonton. 4. lever?. 5.lever?. 6. Alma f. feb.1903 d. i Duchess g.m. Elmour Buck. 7. Hilda f. 29sep.1904 d. 24apr.1980 i Seattle King Washington. g.m. Clarence Larsen. 8. Theodor (andy) f. jan 1907. 9. Edna f. sep.1909 d. Bowden, g.m. Jim Trønnes. 10. Gladys fca, 1914 d. i Red Deer Alberta g.m. Orville Trønnes.Foreldre til Henry andersen: Hans Benjamin Kristian Andersen f. 16apr.1831 i Norge d. 1923 i Dag Sout Dakota. g.m. Jonette (Netti) Pedersdtr, f. 20mars 1840 d. 4juli 1934. de har flere barn, etterkommere tar det ikke med her men de kan du få viss du trenger det, Far til Hans Benjamin kristian andersen var Arnt Tobias Johannesen f. 1806 Norge. Håper du kan bruke noe av dette, jeg kan også kontakte personen av slektstreet viss dette er av intresse. Mvh. Marianne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.