Gå til innhold
Nasjonalarkivet

[#70995] Anne Lise Johansdatter Pode

Recommended Posts

Gjest Jesper Thommesen

I 1779 ble Anne Lise Pode gift med Ole Guldbrandsen i Gjerpen [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=7882&idx_id=7882&uid=ny&idx_side=-205>LenkeFT 1801, Anne Johansdatter 48 år, født ca. 1753 LenkeDa hun døde i 1815 var hun 64 år, født ca. 1751

Lenke til kommentar
https://forum.arkivverket.no/topic/156348-70995-anne-lise-johansdatter-pode/
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Den eneste jeg finner med navnet Pode i 1801-tellingen er denne søfarende karen: LenkeKan det tenkes å være en slektning?Det er nevnt en med Podenavnet i bygdebok for Sem og Slagen, men har ikke funnet noen Anne Lise til nå, dessverre.Har du forsøkt sider med Gjerpenslekt?Det finnes en del søkbare databaser der.Skal si fra om jeg kommer over noe.Mvh. Gunn

Gjest Gunn Huglen

Jeg finner ikke hvor disse Pode-navn skriver seg fra. Under Vestfoldslekt og Tønsberg , under døde, finner du en del opplysninger. Det er også mulig å klikke på selve kirkeboksidene her: LenkeAldersmessig kan det jo passe om den eldre Pode fikk flere døtre?Mvh. Gunn

Gjest Gunn Huglen

Her konfirmeres også en Pode datter ( litt vel høy alder) LenkeTror du kan ha funnet den rette Anne, og Botne kan vel antyde hvor Johan Gottfried kom fra før han flyttet til Slagen?Han kan likevel være av utenlandsk opprinnelse ?Botne er jo ikke langt unna ( Holmestrand-distriket)Mvh. Gunn

Gjest Gunn Huglen

Jo, her fant jeg vielsen i kirkeboka. Se nr.2 høyre side: LenkeJeg tyder Johan Gottlibs etternavn til PODE. Da er dette rett par.I 150% forstørrelse tror jeg det skulle være mulig å lese.Nå tror jeg du har hennes foreldre. Både vielse og skiftet bør vel holde som bevis her?:-) Gunn

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.