Gå til innhold
Arkivverket

[#71042] Hans Henrik Dahlgren f ca 1761 far til Petter Hansen i Moss i 1796

Gjest Inger Sofie Olberg
 Del

Recommended Posts

Gjest Knut Thorvaldsen

Han kan være sønn av Peter Dahlgren og Maren Larsdtr. som gifter seg i Moss 26-3-1763.Han er på Moss Jernverk. Eier hus i byen i 1762. De har også 3 andre barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Pettersen-Dahl

Hans Henrik Dahlgren blir gift 18. mai 1798 i Moss med Anne Serine Holt fra Christiania. (Trolovet 7. april)I Moss døpes følgende Hans Henrik i nærheten av 1760:Jan Karlsen og Maren Hansdatters sønn, døpt 29. september 1757.Lucas Corneliussen og Maren Kirstine Holms sønn, døpt 4. januar 1759.Albert Holm og Cathrine Olsdatters sønn, døpt 4. januar 1760.Jeg kan ikke finne Hans Henrik Dahlgren hverken døpt eller konfirmert i Moss. Heller ikke er han å finne som fadder. Han kan være sønn av Peter Dahlgren, men da i et tidligere ekteskap enn Maren Larsdatter, og født og døpt før familien kom til Moss. Imidlertid burde han da dukket opp som fadder for noen av de evt. søsknene. Jeg heller derfor til at han ikke har noe med denne familien å gjøre likevel.Ellers kan nevnes at Hans Henrich Dalgrens uægte søn Petter, Sand, begraves 16. april 1809 i Moss, 12 år gammel.mvh Terje Pettersen-Dahl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger Sofie Olberg

Heida er jeg på et feilspor ang den Ungkar matros Petter Hansen og pike Marie Jensdatter. Kausjonister Erik Jonsen og Erich Christophersen Sand.Østfold fylke, Moss, Ministerialbok nr. I 5 (1814-1828), Ekteviede 1819, side 404-405 Så hvem var da denne Petters familie? mvh Inger Sofie Olberg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.