Gå til innhold
Arkivverket

[#71128] Tydehjelp Askøy 1819 - Oppslag Askøy bygdebok

Gjest Marianne Bakketun
 Del

Recommended Posts

Gjest Marianne Bakketun

Takk Arnfrid. Eg såg jo dette utan å sjå. Dette navnet stemmer ikkje med Voss, nei. Det er ei tenestejente på 18 år på Bue i Eidfjord i 1801. Det kan vera Margrete....Marianne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Johannessen

Tenker det er henne som er døpt her (nederst til høyre), foreldre Henric Myhre og Dorthe Knudsdatter Kildeinformasjon: Oppland fylke, Vang, Ministerialbok nr. 1 (1730-1796), Fødte og døpte 1780, side 254-255. Permanent sidelenke: Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marianne Bakketun

Dette var jo kjempeflott! Eg tenkte heilt feil når eg las ho var frå Wangs. Det har ingen ting med Vangen, kommunesenteret på Voss å gjera.Marianne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

Jo, jeg tenkte på Wang i Valdres, men siden Mikkels slekt var fra Voss, så syntes jeg også at det var sansynlig. Imidlertid Margrete og Henrik var vel ikke akkurat vanlige navn blant bønder på Voss...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

Nå husker jeg denne saken. Det var noen som tok navnet Hauge fra Haugeveien på Nordnes. Tror det må være denne familien. Vi har vært borte i dette før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marianne Bakketun

Takk Arnfrid. Har prøvd å søke fram denne debatten du nemner, men greier ikkje finne noko på Hauge. Hugsar du andre søkeord eller nokolunde kva tid dette var?Marianne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

jeg har prøvd også. Lurer bare på hvem som hadde den.. da kan vi søke på navnet også. skal sjekke innboksen min, men jeg er ikke sikker på at jeg deltok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marianne Bakketun

Erich Andersen sin konfirmasjon på Askøy i 1823. LenkeEr takksam om nokon hugsar til ein tidlegare debatt om denne familien. Sjå kva Arnfrid skriv i innlegg 34.Marianne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marianne Bakketun

Ser ut som det har gått varmgang i pc'n. Lenkene viser ikkje hjå meg, men eg har kopiert Permanent sidelenke. På tide å ta kveld!Marianne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

De er fine hos meg, så da får du heller ta kvelden, Marianne. Nå blir det snart pause for meg også. Ferie!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

Har en følelse av at det kan ha vært Lars Øyane som hadde denne tråden, men jeg har ikke vært god til å finne den.A

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marianne Bakketun

Dette er vel kona til Erik, Randine Marie og sonen Berent Martin i 1865. Ho enke. Gårdeier E.A. Hauge = Erik Andersen Hauge?LenkeMarianne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
Gjest Marianne Bakketun

Innlegg 7, Martine Andreas, son til Nils og Gjertru. Kan nokon hjelpa meg å finna dåpen hans?Lurer også på om det er nokon som hugsar ein liknande debatt ang navnet Hauge, sjå innlegg 34.Marianne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.