Gå til innhold
Nasjonalarkivet

[#71132] Tom Rasmussen, f. 1887 i Norge, gift med Lena i 1910. Men hvor i Norge?

Recommended Posts

Gjest Birger Forsmo

Jeg forsøker å finne hvor i Norge Tom Rasmussen kom fra? Deres sønn Robert Rasmussen ble født i New York i 1911. Men hvor i Norge kom Tom og Lena fra?Jeg har en mistanke om at de opplysningene jeg har fått fra familien i USA ikke kan stemme. Sønnen Finn Rasmussen født 24.10.1920 ble gift med Oddlaug Herstad, født 22.9.1927 i Verdal, Nord Trøndelag. Finn skal da være født på Feije og døde i Seattle 2.3.1995Kan noen hjelpe meg med dette? Hjertelig takk for all mulig hjelp!Med vennlig hilsen Birger Forsmo

Gjest Geir Eide

Dersom Finn er født på Fedje i Hordaland, er det sikkert han som blir døpt i Lindås, Fedje sogn( se lenke under her). Faren`s fornavn er Truls. Og du finner Truls under Moldøen i Lindås v ft 1900. Han er bl.a oppført blant emigranter til NY i 1913. Lenke

Gjest Birger Forsmo

Hjertelig takk skal du ha, Geir Eide! Det var full klaff! Finn giftet seg med en tremenning av meg og som ble født i Verdal, Nord Trøndelag. Sannsynligvis ble de gift i USA. Han døde i 1985 i Seattle, King, Washington, USA.Med vennlig hilsenBirger Forsmo

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.