Gå til innhold
Nasjonalarkivet

[#71143] Anton Laurits Antonsen og Anna Petrea Hansdatter

Recommended Posts

Gjest Gunn Huglen

Jeg tror at dette kan være foreldre til Anna Petrea i Eidanger i 1865: Lenke Farsnavn og yrket passer med opplysningene ved vielsen. Anna P.alder passer også med ca fødselsår. Familien kan jo godt ha flyttet til Tvedalen senere. Ikke lang vei :-)Mvh. Gunn

Gjest Gunn Huglen

Her er barndåpen til sønnen Hans Albert i kirkebok for Eidanger 1887, se nr, 52. LenkeDa har vel familien flyttet til Eidanger igjen. Her står et gårdsnavn Kongsvold, mulig det finnes noe om denne familie i lokale bygdebøker?Mvh. Gunn

Gjest Inger-Marie Næsset

Jeg fant nå en Laurits født i brunlanes LenkeHan står som nr. 61 men jeg trodde det står Anton Laurits under vielsen med Anne Petrea (innlegg 1) Kan dette allikevel være den rette mannen. Det stemmer jo med navnet på foreldrene.Mvh. Inger-Marie

Gjest Gunn Huglen

Jeg tror at det må være en feilskrift enten ved dåpen : LenkeEller ved vielsen innlegg 1.Her er så mange sammenfallende navn ellers at det er sikket den rette vi her har funnet. Han kalles Laurits i folketellinger, så det kan vel være at det var navnet han brukte.Vi kan jo se om vi finner hans konfirmasjon også, for sikkerhets skyld :-)Mvh. Gunn

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.