Gå til innhold
Nasjonalarkivet

[#71336] NO, SØRFOLD; etterkommere etter Jan Gotfred Olsen / Alexandersen NEVERVIK?

Recommended Posts

Gjest Arnfrid Mæland

Hei,Jan Gotfred (1902-1967) skal ha benyttet navnet Nevervik og ha bodd i Nevervika i Sørfold kommune.Jeg er ikke sikker på hvilken bygdebok dette kan stå i, og i Matrikkelen for 1950 finner jeg ikke noen gård med dette navnet. Det var vel trolig et bruk. På Sørfold kommunes kart finner jeg imidlertid stedet Nevervika.Jeg er interessert i å komme i kontakt med etterkommere av Jan Gotfred. Ikke legg opplysninger om nålevende inn i debatten, men send det til affi krøllalfa online dot noMvh Arnfrid

Gjest Arnfrid Mæland

Da vet ikke jeg. Jeg fant det i Sørfold kommune på deres nettsider. Er det flere steder med samme navn i Nordland? Ja, nå ser jeg at der er en mengde steder i flere kommuner med dette navnet. Jeg har imidlertid fått oppgitt at stedsnavnet skal være Nevervika, mens etternavnet visstnok er Nevervik.Er det noen som kjenner personer i denne Nevervik-familien, etterkommere etter Jan Gotfred Nevervik?Håper på hjelp.Mvh Arnfrid

Gjest Arnfrid Mæland

Beklager. Jeg må undersøke med kilden min hvilken Nevervika som er korrekt. Han presiserte at stedet het Nevervika i bestemt form, og da finner jeg disse * Nevervika (Vik), Tysfjord * Nevervika (Grend), Tysfjord * Nevervika (Vik i sjø), Tysfjord * Nevervika (Vik i sjø), Vestvågøy * Nevervika (Vik i sjø), Brønnøy * Nevervika (Vik i sjø), Karlsøy * Nevervika (Vik i sjø), Sørfold

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.