Gå til innhold
Nasjonalarkivet

[#71340] Finner ikke alle barna til Ole og Berthe marie Johnsdatter

Recommended Posts

Gjest bjørn andreas løkken

Hei er det noen som vil hjelpe meg og lete Ole Kristensen , Arnesbergeie født 20 nov. 1847 giftet seg med Berthe Marie Johnsdatter den 9 des. 1871 i Romedal. - barn nr. 1 var Carl Ludvig f. 14 jan. 1872 v. svinbergeie - barn nr. 2 var Mina f. 19 okt. 1874 v. svinbergeie - barn nr. 3 finner jeg ikke . - barn nr. 4 var Olaf f. 23 juni 1881 v. finstadeie - barn nr. 5 finner jeg ikke - barn nr. 6 var Oskar f. 21 nov.1888 og død nov. 1888 ( dødsårsak ? ) er det noen som vil hjelpe meg og lete etter nr. 3 og 5 og om det eventuelt ble født noen flere barn etter Oskar vennlig hilsen Bjørn Løkken

Gjest Grethe Flood

Kan barn nr. 3 være Bernt, f. 1878? - Hedmark fylke, Vallset (Tomter) i Romedal, Ministerialbok nr. 6 (1866-1886), Fødte og døpte 1878, side 70, nr. 17 Permanent sidelenke:  [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=6028&idx_id=6028&uid=ny&idx_side=-72>Lenke Permanent bildelenke: Lenkejf. klokkerboka: Hedmark fylke, Vallset (Tomter) i Romedal, Klokkerbok nr. 10 (1860-1895), Fødte og døpte 1878, side 65. Permanent sidelenke:  Lenke Permanent bildelenke: Lenke Finner også en sønn i 1885 – Bernhard Magnus – se nr. 27 - Hedmark fylke, Vallset (Tomter) i Romedal, Ministerialbok nr. 6 (1866-1886), Fødte og døpte 1885, side 113. Permanent sidelenke:  Lenke Permanent bildelenke: 

Gjest Ann Kristin Sandholt

Hei, tror du har feil vielsesdato for Ole og Berthe Marie. I kirkeboka for Romedal ( Hedemark ) 1862 -1874 side 218 nr 2 står det at de giftet seg 12 mai 1871. Det samme står det også ved dåpen til elste barn Carl Ludvig. Har ikke hatt tid til å lete noe mer utover dette enda.Med vennlig hilsen Ann Kristin

Gjest Grethe Flood

Her er dåpsinnførselen til Oskar - Hedmark fylke, Romedal i Romedal, Ministerialbok nr. 10 (1880-1895), Fødte og døpte 1889, side 71. Permanent sidelenke:  [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=1505&idx_id=1505&uid=ny&idx_side=-75>Lenke Permanent bildelenke: LenkeDet står at han ble hjemmedøpt 14.1.1889, men døde før bekreftelsen – antakelig før bekreftelsen på dåpen i kirken. Her er dødsfallsregistereringen på Oskar – se under 1889, se nr. 3 – det ser satt et spørsmålstegn i rubrikken for dødsårsak - Hedmark fylke, Vallset (Tomter) i Romedal, Ministerialbok nr. 8 (1887-1905), Døde og begravede 1889, side 183. Permanent sidelenke:  Lenke Permanent bildelenke: LenkeMen dette siste har du vel.Bernhard Magnus, f. 1885, ble konfirmert i 1899 - Hedmark fylke, Vallset (Tomter) i Romedal, Ministerialbok nr. 8 (1887-1905), Konfirmerte 1899, side 140. Permanent sidelenke:  Lenke Permanent bildelenke: 

Hei og tusen takk for hjelpen , jeg må få love til og si at dette norske web forumet er enestående , her er dere utrolig raske og flinke til og hjelpe , jeg er inne på noen tilsvarende amerikanske web forumer ,i forbindelse med 4 i vår familie som emigrerte på tidlig 1900 tallet , men de kan ikke sammenlignes med dette forumet her. Tusen takk for all hjelp denne gangen også hilsen Bjørn Løkken

Hei og tusen takk for hjelpen , jeg må få love til og si at dette norske web forumet er enestående , her er dere utrolig raske og flinke til og hjelpe , jeg er inne på noen tilsvarende amerikanske web forumer ,i forbindelse med 4 i vår familie som emigrerte på tidlig 1900 tallet , men de kan ikke sammenlignes med dette forumet her. Tusen takk for all hjelp denne gangen også hilsen Bjørn Løkken

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.