Gå til innhold
Nasjonalarkivet

[#71354] Oppslag bygdebok Høland, Johan Andersen (Tuverud, Bunes søndre)

Recommended Posts

Gjest Inger Sofie Olberg

HeiBind 5 Gårds og Slektshistorie for Høland og Setskog Arnfinn Wennemo og Odd Ottesen.Tuverud Vestre u Bunes Søndre, Langstrandfjerdingen side 264 'Helene Kristoffersdatter f 1822 fra Vennemo Vestre, gnr 132m brn 7 og 9 datter av de forrige brukerne Kristoffer kristoffersen og Berte Hansdatter (som kjøpte Tuverud Vestre rundt 1840. ) giftet seg i 1844 m Johan Andersen fra Kargtorp Øvre gnr. 111,brn. 1 Langstrandfjerdingen. I skiftet etter sin far som døde i 1844 fikk Helene utlagt Tuverud til sitt bruk. Småbruket ble da verdsatt til 430 spesidaler. Omkring 1857 forlot de Høland og reiste til Kråkstad, Akershus. I 1865 finner vi dem på Grønnslett i Kråkstad: Helene og Johan fikk sønnene: Anton f 1845 flyttet til Kråkstad, Klemet f 1848 flyttet til Kråkstad, Ole f 1851 flyttet til Siggerud i 1866 , Kristian f 1854 flyttet til Bjerke i 1868, Hans Julius f 1857, flyttet 1871 til Østre Aker og Kamilla f ca 1859 i Kråkstad.'Lenkemvh Inger Sofie Olberg

Gjest Roger Fossum

Tusen takk Inger.Johan og Helene skal ifølge folketellingen 1900 også ha en sønn William f. 1864 i Ski. [url="http://digitalarkivet.no/cgi-win/WebCens.exe?slag=visbase&sidenr=1&filnamn=f00301&gardpostnr=4229&personpostnr=113283&merk=113283#ovre>LenkeJohan døde den 23 Des. 1906 i Oslo LenkeSønnen Anton emigrerte i 1880

Gjest Inger Sofie Olberg

Hei RogerJeg har en del av anene til begge i min database, Johans mor kom fra Skullerud (Vålerkrokfjerdingen) (Der har jeg noen av mine aner) Hvis du er intr, så kan jeg sende deg det jeg har.mvh Inger Sofie Olberg

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.