Gå til innhold
Nasjonalarkivet

[#71405] Slektstavle fra Gimra i Sola kommune

Recommended Posts

Gjest Einar Andreassen

Hei! Jeg har 4.tippolderforeldre fra Gimra i Sola - nemlig Rasmus Ingebretsen f. på Dysjaland og Merete Johnsdatter. De eide hele Gimra står der i bygdeboka. Er interessert i den videre slektstavle. Har funnet en 6.menning på Anda i Klepp. Min tipp-tippoldermor het Ragnhild Andersdatter fra Sveinsvoll i Klepp. Min oldermor Rakel Johnsdatter drev gård på Jåtten sammen med sin mann Andreas Atlaksen fra Bakke. Noen som kjenner disse navnene igjen fra sin slektstavle? Ønsker å kartlegge denne grenen. Vennlig hilsen Einar Andreassen, Randaberg.

Gjest Einar Andreassen

Hei! Takk for spørsmål. Svaret er begge deler. Noen årstall: Mine 2. tippolderforeldre Jon Ingebretson fra Gimra er født 1757 og død 1818 - Ragnhild Andersdatter fra Sveinsvoll er født 1775 og død 1827. Mine 3. tippolderforeldre Ingebret Rasmussen fra Gimra er født 1722 - Ingeborg Johannesdatter fra Tjelta er født 1730 og død 1791. Mine 4. tippolderforeldre Rasmus Ingebretsen fra Dysjaland har jeg ingen tall på - Merete Johnsdatter er født 1687 og død 1749. Mine olderforeldre Andreas Atlaksen er født på Birkeland i Bakke og er født i 1835 og død 1922 - Rakel Johnsdatter er født på Jåtten og er født i 1841 mens dødsår er ukjent. Min 6.menning på Anda i Klepp har også min 2. tippoldermor fra Sveinsvoll:Ragnhild Andersdatter som 2. tippoldermor. Håper at noen har både sideslekt av mine aner og nålevende slektninger - iallefall noenlunde jevnaldrende 6. menninger. Vennlig hilsen Einar A

Gjest Einar Andreassen

Hei! Flott - takk for bidrag! Hvor fant du dette? Kanskje du også finner navnet på kona til Ingebret Rasmusson? Ellers morsomt at bestefar og barnebarn hadde nøyaktig samme navn - men det var kanskje vanlig på den tiden? Vennlig hilsen Einar A

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.