Gå til innhold
Nasjonalarkivet

[#71406] Innflytta til Norge fra Georgetown - British Guyana

Recommended Posts

• 4 måneder senere...
Gjest Lisbeth Akerholt

HeiDu har tydeligvis funnet Marie Ursula innkommet til Norge, og gift med James. Mitt spørsmål er: Har du funnet dette i kirkebøkene for Tønsberg eller en annen Vestfold-by?Og så lurte jeg på om du kunne presisere hva slags opplysninger du etterlyser.MvhLisbeth

Gjest Jon Erik Berg-Hansen

Hei! Dette er ikke min egen familie. Linkene i (1) viser til kirke/klokkerbøker for Tønsberg. Hun er ikke registrert i søknader om statsborgerskap - 1921, men strengt tatt behøvde hun jo ikke å bli norsk statsborger (?). Ingen tilleggsopplysninger ved dødsfallet i 1930. Hun er heller ikke nevnt i attester (L0009 pakkesaker) i Tønsberg sokneprestekontor fram til 1919. Farens navn Manuelis er ikke en vanlig form - skal normalt skrives Manuel. Mulig at han kom fra Madeira ( enorm trafikk på tvers der i denne perioden) med familie eller kom alene og giftet seg i Demerara. Mange Manuel Fer®eira i online passprotkollene for Madeira. Familien mener at han kan ha drevet et firma i Funchal. Skulle gjerne hatt nøsta lenger bakover, men innser at dette er vanskelig!

Gjest Lisbeth Akerholt

Har du forsøkt deg på Cyndis List?www.cyndislist.comDer er det mange land i verden å søke på.Eller du kan prøve Ancestry.www.ancestry.comDet kan hende det koster deg noen kroner i abonnement men det må du vurdere selv, hva som er aktuelt for deg.MvhLisbeth

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.