Gå til innhold
Nasjonalarkivet

[#71435] Døde i Canada

Recommended Posts

Gjest Thorbjørn Granlund

Hei. Hans Olson, født 22.07. 1834, i Nordre Osen i Trysil. I - 1910, var han enda bosatt på farmen i Eau Galle, Wisconsin Age. Hans hustru Karen var enke i 1920, i Jackson. Det er ukj. hvordan han havnet i Canada, mulig hos en av barna ? I hvertfall er han død mellom 1910 og 1920. Thorbjørn.

Gjest Arnfrid Mæland

Det må være noen opplysninger som ikke stemmer her. Jeg har nå gått gjennom St Croix, Eau Galle, i 1900, 1905 og 1910, men kan ikke finne familien Olsen i noen av dem.I 1875 bor Hans Olson i Eau Galle; 4 menn og 2 kvinner. Der er forøvrig to Hans Olson på dette stedet, og i 1885 skiller de dem ved å kalle den ene, noe som ligner, Aamot; 4 menn og 3 kvinner. Der er en H Olsen i 1895; 2 menn og 3 kvinner, men jeg er usikker på om det er den ene eller den andre Hans fra 1885. Der er også en Henry Olsen i 1905 som passer.

Gjest Arnfrid Mæland

Jeg mener det må være Hans og Karen vi finner i City Point & Bear Bluff towns, Jackson, Wisconsin i 1900. Alstå ikke iHans, f juli 1834, Carrie f jan 1837. Gifte i 27 år, altså fra 1873. Hans emigrerte i 1867, Karen i 1872. Hun har født 4 barn, hvorav 3 lever.

Gjest Arnfrid Mæland

Og da finner jeg også Carrie på samme adr i 1920 (det er mye lettere å lete når man kan blade gjennom protokoller i stedet for å søke, men da må man vite eksakt bosted). Hun er 82 år og enke, ellers ingen nye opplysninger. Hun bor alene, dvs ingen andre i husholdet.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.