Gå til innhold
Arkivverket

[#71532] Anders Gundersen og Berthe Baarsdat i Rode 18 hus 17 i Bergen fra 1808 ?

Gjest Terje E Skrolsvik
 Del

Recommended Posts

Gjest Terje E Skrolsvik

Håper noen kan sette meg på sporet etter hvor de kommer fra. Har ikke funnet de i 1801 tellingen.Jeg har ikke funnet de gift i Bergen. Første gang jeg finner de er ved deres barn Inger Maries dåp 2/9-1808 i DK. Da bor de i Rode 18 hus 17. Det samme da Jan (Johan)Christian blir døpt 27/1-1811 og det samme da Inger Marie døpes 26/7-1812.Anders er her titulert bordarbeidsmann. Jeg finner de ikke i 1815 tellingen. I 1803 tellingen er det en 'mulig' kandidat til Anders Gundersen i Rode 18-97 fra Førde , 50 år men desverre da ingen andre opplysninger. Noen som har ett tips ??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Det er vel han som er registrert som død her:1834 1202 0502 Bordarbeidsmand Anders Gunders. 18-17 67 Aar M, Brystsyge, DomkirkenUt fra dette skal han være født ca. 1765-1770.Det kan være tvilsomt om hans kones farsnavn 'Baarsdatter' er rett. Hun er rimeligvis identisk med denne:1831 2503 2003 Kone Berthe Christophersd. 18-17, 60 Aar K Bordarbmd. Anders Gunders. DomkirkenVi finner dem i 18-17 i 1815: 18-17 Anders Gunders. M G 55 Tjener Eller Dagleier Huseier 18-17 Berthe Gunders. K G 53

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje E Skrolsvik

Takk for svar Yngve. Anders står her som 'Gårdeier'.Kan du se om det finnes skifte etter Anders eller Berthe etter de opplysningene du her har funnet ??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje E Skrolsvik

Trur jeg fant de nå ::Anders Gunnersen Aarberg g 2/1-1793 Gaular,S&F med Berthe Baarsdatter Lundekvam.Må bare finne ett event skifte etter Baar Lundekvam om noe er nevnt der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Det er skifte etter Baar Kristoiffersen Lundekvam 13. april 1807 til barna Christopher, Søren, Bernt, Helge, g.m. Anders Johannessen Lundekvam, Hellene, g.m. Mons Larsen Kaarstad og Berteh Baarsdatter, g.m. Anders Gundersen Aarberg, bordarbeidsmann i Bergen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.