Gå til innhold
Arkivverket

[#71833] Elev på Skoleskipet Gann i 1953?

Gjest Birger Forsmo
 Del

Recommended Posts

Gjest Per Sørdal

Hei Birger. Bildet viser den gode gamle tiden da gutter ble menn. Jeg var på 'Gann' på kullet etter deg. På høsten 1953. Jeg fylte min 15 årsdag på 'Gann' og dro så til sjøss. Jeg kjenner igjen alle offiserene. mvh. Per

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Birger Forsmo

Takk skal dere ha for dette, Arnfrid Mæland og Per Sørdal! Jeg håper at noen av de som var på samme kullet som meg melder seg.Med vennlig hilsenBirger Forsmo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Birger Forsmo

Per Sørdal. Husker du navnene på alle offiserene? Jeg spør fordi at jeg er usikker på om jeg husker rett:Med vennlig hilsenBirger Forsmo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Birger Forsmo

Her er alle offiserene som var med på mitt bilde: Rasmus Solholm, Skipper, John Blindheim, Overstyrmann, Håkon Birger Sivertsen, 2. styrmann, Martin Pedersen, Bådsmann, Harry Hovden, maskinist, Brita Nyhammer, sjefskokke, Palma Riksheim, Kari Vang.Mvh. Birger Forsmo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Birger Forsmo

Nå har jeg funnet de som var ansatte på det kurset som jeg gikk. John Blindheim var styrmann; Harry Hovden var maskinsjef; Steffen Olsen var båtsmann; Håkon Sivertsen, styrmann/overstyrmann; Rasmus Solholm, Kaptein; Brita Nyhammer, stuert/bysse; Palma Riksheim, kontrolldame; Kari Wang, kokke; Martin Pedersen, dekk/maskin; Sigurd Rognvåg, tømmermann. Er det kanskje ingen av medelevene som er i live? Jeg glemmer jo lett at det er 56 år siden. Men det hadde vært en utrolig glede om ikke alle var døde.Med vennlig hilsen Birger Foirsmo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
Gjest Birger Forsmo

Jeg beklager en feil i forbindelse med bildet fra Gann!. Det rette er at nederst sitter Steffen Olsen. I Styrhuset står Jon Blindheim nærmest brovingen og Leif Risvol. Helt til høyre står Harry Hovden:Mvh. Birger Forsmo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Birger Forsmo

Hei Per!. Nei, du har helt rett i at husken ikke blir bedre. Som oftes så er man da blitt medlem av KMF og da blir det slik. I KMF har man ingen stemmerett. Ja, du vet vel hva KMF står for?Med vennlig hilsenBirger Forsmo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.