Gå til innhold
Nasjonalarkivet

[#71961] To stk. Anders Johnsen, Fana, 1875

Recommended Posts

Gjest Wenche Iversen

Min oldefar , Anders Johnsen, f.13.08.1854 i Fana, død 8.02.1916 på Laksevåg , står i FT 1865 oppført som fostersønn til Anders Andersen på Søreide, Fana. Far til Anders, John Andersen, dør i 1860, jeg går ut fra at Anders Andersen er bror til John.I FT 1875 finner jeg 2 Anders Johnsen --skrivemåten på etternavnet varier--med eller uten h.Begge er oppgitt født i 1854. En Anders Jonsen, tjenestegutt hos Lars Monsen på Nore Jellestad, og en Anders Johnsen, tjenestekar og tilreisende hos Johannes Monsen på Stortræ.Nå er jeg i tvil om hvilken av de to som er min rette oldefar.Kan noen hjelpe ? Wenche Iversen

Lenke til kommentar
https://forum.arkivverket.no/topic/157310-71961-to-stk-anders-johnsen-fana-1875/
Del på andre sider

Gjest Wenche Iversen

Det er jo mulig at samme person er telt to ganger, det tenkte jeg ikke på.Trolig er Lars og Johannes i slekt-det ser ut som om de er gift med to søstre i tillegg--Henholdsvis Kari og Ingeborg Larsdatter. Min Anders skal være fra Nordeide, mens for den andre er det tilføyet Jellestad.Jeg får vel sjekke kirkeboken på nytt for å se om det er flere Anders født i 1854. Takk for hjelp så langt. Wenche Iversen

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.