Gå til innhold
Nasjonalarkivet

[#71983] Lars Lynge fra Norge - f. ca. 1725-1803 - bosatte sig i Godthåb/Grønland

Recommended Posts

Gjest Johanne Lund Eriksen

Lars Lynge, fader til Albrecht Lynge: en af vores forfædre fra Norge, bosatte sig i Grønland i kolonitiden som bødker.Ostermann: Bidrag til Grønlands beskrivelse fort. av. Normenn før 1814 side 53:Af mandskabet skal nævntes bødkeren Lars Lynge (ca. 1725-1803) gift med 1754 med Grønlænderinde Maren (1737-85).Er der nogle, som ved, hvor i Norge, Lars Lynge stammede fra - og evt. kender til hans forfædre i Norge? Jeg har mange data om efterkommerne i Godthåb. se www.lund-eriksen.dkMvh Johanne Lund Eriksen

Gjest Heidi Austad

Hei Johanne. Muligens et skudd i blinde, men.... Tok et landsdekkende søk i FT 1801 på etternavn Lynge. Stavanger, Egersund: Elisabeth Christine Lynge, 73 år (født ca 1727), enke 1. gang. En mulig svigerinne/søster? Hun bor sammen med sin søster, Anna Sylvius Rejersen, 75 år, enke 2. gang. Mvh Heidi

Gjest Johanne Lund Eriksen

Hej Heidi, Det kan muligt de er i familie - men det kan jeg nok først få checket i kirkebøgerne - men jeg kan se i de scannede kirkebøger, at jeg ikke kan komme så langt tilbage i Stavanager. Mvh Johanne Lund Eriksen.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.