Gå til innhold
Nasjonalarkivet

[#72013] Tydehjelp, kirkebok for Ringebu

Recommended Posts

Gjest Anders Bakken

Takk! Da var de det paret jeg håpet de skulle være, men spørs om det ikke stopper i forhold til å finne ut hvor Anne er fra. Var det jeg håpet kirkeboka skulle gi meg svar på der. Men takk i alle fall!Forøvrig om noen skulle ha interesse av det; Jon Svendsen er f 1708. (Foreldre; Svend Andersen Bache og Ingeborg Steffensdtr.) Død på Hortom u. Strande i 1782. Gift i 1731 med Mari/Maren Christensdtr.(død 1762, 56år Strandstuen) Får barna Christen 1733, Anders 1735, Ingeborg 1738, Ingeborg 1740 og Mali i 1744. Jon er her kalt Skafløtten. Gifter seg opp igjen med Anne Pedersdatter i 1765 og får barna Peder 1767, Berthe/Beret 1768 (min ane) og Mari 1772. Jon er nå kalt Strandstuen (u. Strande) Har ikke greid å finne dødsfallet til Anne.Strandstuen, Skafløtten og Hortom er muligens alle plasser under Strande? Litt stor aldersforskjell etterhvert men kan ikke skjønne annet enn at dette er riktig allikevel.Anders.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.