Gå til innhold
Arkivverket

[#72277] Skjermområde/størrelse

Gjest Rolf Theodorsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Bengt E. Vesthagen

Da ville jeg ha prøvd å sette pekeren på skrivebordet. 1. Høyreklikk 2. Velg tilpass 3. Velg skjerminnstillinger 4. Siden du har 18 tommer skjerm ville jeg ha satt pikslene til 1280x1024. (Under oppløsning) (Klikk og dra) 5. Velg OK 6. Trolig må du starte maskinen på nytt.Ble det i orden nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bengt E. Vesthagen

Her har du trolig feilen. Mystisk at du ikke kan forandre pikslene. Om boksen du får opp ser noen lunde ut som vedlagt bilde så skal det bare være å dra glideren fram og tilbake.

bilete7603.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rolf Theodorsen

Nei det bilde får jeg ikke opp. Det jeg får: Skjermområde Mindre (pil) Større 640x480 piksler.Når jeg trykker på pilen blir den hvit med stiplet ramme rundt, den vil ikke flytte seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bengt E. Vesthagen

Da får vi prøve å gå en annen vei.1. Trykk på Windowsikonet i venstre hjørne.2. Trykk på Hjelp og støtte.3. Skriv inn Skjerminnstillinger i søkerfeltet.4. Søk. Da skal du få opp et vindu med minst 30 innstillinger.5. Finn Endre skjermoppløsning og klikk på den.6. Klikk for å åpne Skjerminnstillinger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rolf Theodorsen

Føler meg bare dummere og dummere, får det ikke til. Pilglideren har tydeligvis satt seg helt fast! Takk til alle som har hjelpt meg. Rolf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cathrin Jegersberg

Et lite tips som kan være vært å prøve er å slå maskinen helt av.Start på nytt og trykk F8 flere ganger. Det skal da komme opp et svart skjermbilde med flere muligheter. Velg siste fungerende konfigurasjon (siste innstillinger som virket).Lykke til.Mvh. Cathrin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rolf Theodorsen

Takk Cathrin for siste tips, skal forsøke i morgen, har brukt hele dagen til dette problemet, men nå må en gammel mann bysselullan! God Natt. Rolf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rolf Theodorsen

Hei tilbake! Tips fra Cathrin virket ikke, ingenting skjedde ved gjentatte trykk på F8. Jeg får bruke glideren enntil jeg kan få hjelp! Takk for all hjelp! Rolf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.