Gjest inger olsen Skrevet September 20, 2009 Del Skrevet September 20, 2009 Jeg har noen sjømenn i slekta, og det kunne vært artig og vite om uttrykket 'ei pike i hver havn' stemmer for dem. Er de mulig å finne avkom fra norske sjømenn i utlandet når jeg ikke vet så mye om disse sjømennene? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Stein Norem Wisted Skrevet September 21, 2009 Del Skrevet September 21, 2009 Jeg er redd det blir den berømte nåla i høystakken, egentlig enda vanskeligere. Fødsler, eg. dåp, ble vel bare registrert der de skjedde, og disse sjømennene fikk kanskje aldri vite om sine eventuelle barn. Og disse fedrenes (sjømennenes) navn var vel heller ikke alltid kjent for barnemødrene, så jeg tror nok at det blir flaks om du skulle finne noen. Der hvor jeg har sett noen står det stort sett 'en matros fra ...' eller noe lignende.hilsen Stein N. Wisted http://www.sosiaklubben.net/snw/slekt.htm Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts