Gå til innhold
Nasjonalarkivet

[#72526] Permanent sidelenke som endres

Recommended Posts

Gjest Kristian Hunskaar

Det skal ikke kunne skje. De permanente sidelenkene inneholder bl.a. et ledd av typen 'kildeid=8182', der tallet etter likhetstegnet er kildens (kirkebokas, pantebokas etc) unike kilde-ID i vår underliggende database. Og disse kilde-IDene endrer vi ikke.For ordens skyld: Hvilken kilde er det snakk om?

Gjest Kristian Hunskaar

Når det er samme kilde, som her, er det - som du tydeligvis har lagt merke til - det siste leddet med 'side=[tall]' som er avgjørende. Tallet er et negativt tall der tallverdien øker med én for hvert bilde i sekvensen. Det har ikke vært endringer i indekseringa av denne kilden siden den ble indeksert første gang, og da har ikke de permanente sidelenkene mulighet til å endre seg.De lenkene du har i innlegg 3, stemmer. Det er lenker til hhv det 14. og det 6. bildet i sekvensen, og lenkene ender derfor på -14 og -6.

Gjest Irene Josten

Takk for opplysningen Geir. Jeg har som regel mange sider åpne samtidig så dette er nok løsningen. Godt å få bekreftet dette, at det ikke var jeg som så syner. Nå kan jeg la det ligge. Og, ikke minst, være mer obs på lenkene videre.Mvh Irene

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.