Gå til innhold
Nasjonalarkivet

[#72644] Folketellingene 1865 og 1900 for Frosta lagt under feil fylke

Recommended Posts

Gjest Anne Lise Hovdal

Hvorfor er folketellingene 1865 og 1900 lagt under Sør-Trøndelag? Frosta og Åsen som er i samme prestegjeld har da alltid tilhørt Nord-Trøndelag. Trodde jeg måtte se på mikrofilm for å få sett disse folketellingene, men så oppdaget jeg i kveld at de ligger under Sør-Trøndelag hvor de altså ikke hører hjemme.

Gjest Anette Skogseth Clausen

Jeg kan ikke se at 1717 Frosten ligger noe annet sted enn Nord-Trøndelag. Kommunenummeret 1717 indikerer også at Frosten hører til Nord-Trøndelag (fylkesnr 17). Jeg tror ikke vi har lagt ut en Nord-Trøndelag-kommune i Sør-Trøndelag når vi har et tydelig kommunenummer å basere oss på.

Gjest Anne Lise Hovdal

Ja nå finner jeg det under i Nord-Trøndelag, men i går da jeg søkte i Sør-Trøndelag etter noe annet dukket folketellingene for Frosta 1865 og 1900 opp i Sør-Trøndelag. Kanskje feilen var hos meg?

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.