Gå til innhold
Arkivverket

[#72644] Folketellingene 1865 og 1900 for Frosta lagt under feil fylke


Gjest Anne Lise Hovdal
 Del

Recommended Posts

Gjest Anne Lise Hovdal

Hvorfor er folketellingene 1865 og 1900 lagt under Sør-Trøndelag? Frosta og Åsen som er i samme prestegjeld har da alltid tilhørt Nord-Trøndelag. Trodde jeg måtte se på mikrofilm for å få sett disse folketellingene, men så oppdaget jeg i kveld at de ligger under Sør-Trøndelag hvor de altså ikke hører hjemme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anette Skogseth Clausen

Jeg kan ikke se at 1717 Frosten ligger noe annet sted enn Nord-Trøndelag. Kommunenummeret 1717 indikerer også at Frosten hører til Nord-Trøndelag (fylkesnr 17). Jeg tror ikke vi har lagt ut en Nord-Trøndelag-kommune i Sør-Trøndelag når vi har et tydelig kommunenummer å basere oss på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Lise Hovdal

Ja nå finner jeg det under i Nord-Trøndelag, men i går da jeg søkte i Sør-Trøndelag etter noe annet dukket folketellingene for Frosta 1865 og 1900 opp i Sør-Trøndelag. Kanskje feilen var hos meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.