Gå til innhold
Nasjonalarkivet

[#72707] Forfedre til Ole Tollefsen født i Waaler i Solør i 1772.

Recommended Posts

Gjest Grete Botten

Ole Tollefsen fra Våler i Solør giftet seg 15.mars 1805 i Romedal med Lisbeth Jensdatter Arneberg. [url="http://www.arkivverket.no/URN:NBN:no-a1450-kb20070513090197.jpg>LenkeOle finnes døpt i Vaaler 15. mars 1772. LenkeI FT 1801 bor han sammen med sine foreldre på Waaler gard i Hof. De heter Tollef Hansen, 60 år, og Rønau Olsdatter, 58 år. Ole er da 29 år og søsteren Helvig 32 år.Hans foreldre giftet seg 22. aug 1769, men jeg greier ikke å lese bostedet deres.

Gjest Grete Botten

Takk, da fant jeg litt mer om Tollef under Aslaksrud i Våler bygdebok, men det står ikke noe hvor han er fra. Og jeg greier framdeles ikke å finne han døpt i Hof, svarende til alderen i 1801. Kan heller ikke finne noen som er Rønau Olsdatter under Baskerud eller i kirkebøkene. Så det er vel bare å lete videre.

Gjest Grete Botten

Takk, fant at Hans var 70 år da han døde, men har ikke funnet Berte foreløpig. Vet du om det står noe mer om dem i Elverumsboka (Bind I?) slik at jeg bør låne den? Og vet du om Rønau også kom fra Elverum?

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.