Gå til innhold
Arkivverket

[#72901] Thron Andersen og Siri Amundsdatter

Gjest John B. Gautestad
 Del

Recommended Posts

Gjest John B. Gautestad

I Trøgstad er det en Thron Andersen og Siri Amundsdtr som døper en rekke barn. Det første se ut til å være Anne Trondsdtr., døpt oktober 1745.Det ser ikke ut som disse ble gift i Trøgstad, eller født der.Ved et søk på FamilySearch, dukker det i Skiptvedt opp en Thron Andersen og en Siri Amundsdtr som gift 25 FEB 1745 i Skiptvet.Jeg er ikke i stand til å finne disse i kikeboken for Skiptvedt, men det kan jo hende jeg har oversett dem. Det er jo heller ikke alltid opplysningene fra FS er korrekte.Er det noen som kjenner til disse personene?Hilsen John

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Det finnes bare trolovede i Skiptvet på den tiden. Side 83, som altså er trolov. i 1744, mangler i boka. Det kan jo være mulig at den siden er blitt hoppet over ved skanningen av kirkebøkene, eller at den er borte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Jeg har funnet 2 gode kandidater for Thron og Siri på FS: Thron Andersen dpt. 15/9 1709 Trøgstad, far Anders Aasengen og Ziri Amundsdt. dpt.27/4 1721 Skiptvet, far Ammund Povelsen og Susanna Hansdt.Tron og Siri fikk følgende barn(FS) dpt. i Trøgstad: Anna 26/9 1745, Anders 18/12 1746, Amund 9/1 1749, Povel 15/2 1750, Amund 26/2 1751, Ole 1/11 1754 og Jacob 27/8 1758.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest John B. Gautestad

Mange takk!Jeg var ikke klar over det du nevner om kirkeboken for Skiptvedt.Jeg skal undersøke personene du nevner vidre.Vennlig hilsen John

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.