Gå til innhold
Nasjonalarkivet

[#72940] Vigsel Aline Johanne Iversdatter Nilsen og Karl Laurits Sørensen

Recommended Posts

Gjest Inger-Lise Haga

Takk for god hjelp. Spesielt siste opplysning, med utflytting til Kristiania i 1906 var intessant. Jeg vet med sikkerhet at Aline Johanne var bosatt i Kristiania ved folketelling av 1900. Da er hun innskrevet som Lina Nilsen, vaskepige fra Bergen. Hvilken protokoll er vedlagte utskrift fra?Med hilsen I-Lise

Gjest Eyvind Knutsen

Hei Flyttemelding er fra Haus/Gjerstad i Hordaland Ministerialbok 1900-1915,Dåp er fra Haus 1871-1877. Hvis du klikker på lenken for så å klikke på innholdsiden,så får du opp de aktuelle bøkene.Det står også i fanene i det åpne webvinduet.Jeg prøvde i noen kirkebøker for å lete etter vielsen,men der er en haug med bøker i Oslo.Du vet ikke mer om innflyttingen til Oslo?? Eller hvor i Oslo - Det var jo ikke alltid sikkert at de flyttet til den plassen som planen var da de reiste?Mvh Eyvind

Gjest Inger-Lise Haga

Linas innflytting til Oslo har vært noe ullent. Jeg vet at hun ved FT 1900 bodde i Ruseløkveien 36. Hun fikk et barn 23.06.1900, en gutt, med en sjømann ved navn Stiansen. Jeg vet at hun også fikk et barn med samme mann i 1904. I samme periode møtte hun Karl Laurits Sørensen, min oldefar. De bosatte seg etterhvert i Tøyengata, muligens nr. 41. Jeg kan anta at ekteskap kanskje ble inngått i Grønland kirke. Det har ikke lykkes meg så langt å få bekreftet dette.

Gjest Eyvind Knutsen

Her er ei Lina Nilsen & Karl Johan fra Tøyengt 28,men dette stemmer ikke med de opplysningene vi har fra før,så det må være feil parNr 149LenkeHar lett igjennom Sagene,Tøyen,Vålerenga og Grønland.Mvh Eyvind

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.