Gå til innhold
Arkivverket

[#72961] Hva skjedde med oldefar?

Gjest Jorunn eliesen
 Del

Recommended Posts

Gjest Jorunn eliesen

Jeg prøver å finne opplysninger om min oldefar, Christian Eliesen. Han er født i 1830 i Stange, gift 2. januar 1857 med Kristine Olsdatter Nordvieie. Skal ha vært lærer på Kjeverud skole. En sønn, Nils Kristian, min bestefar,bodde i Oslo rundt 1900 med sin familie, og det gjorde også hans søsken, Anna, Emil og Kasper. Men oldeforeldrene er det vanskelig å finne ut noe om. Er det noen som har noen opplysninger som kan hjelpe meg på vei? Jeg er nybegynner i faget! Jorunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astrid Ryen

En datter Oline født 1870, nr 11. Faren er skolelærer og de bor på Kjeverud.Kildeinformasjon: Hedmark fylke, Ottestad i Stange, Ministerialbok nr. 15 (1862-1879), Fødte og døpte kvinner 1871, side 53. Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=8858&idx_id=8858&uid=ny&idx_side=-50>Lenke Permanent bildelenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.