Gå til innhold
Arkivverket

[#73039] HO: Malene Hansdtr Gjøen 1713-1765 og hennes to ektemenn: etterslekt

Gjest Kjellaug R. Petit
 Del

Recommended Posts

Gjest Arnfrid Mæland

teksten under forrige skjema:Anne døpes ca 1741 som datter av Odd Eriksen og Henrikke Pålsdatter Havnerås. Knut og Anne inngår ekteskap √ sommeren 1765. De er bosatte på Nernes. Knut er prestens medhjelper. Anne dør i 1811 √. Knut dør i 1827 √. 1.2.4.2.2.1.3. Henrikke Knutsdatter og Samson Helgesen Trå er bosatte på bruk 3 på Trå. Det er etterslekt etter datteren Johanne gift med Sakarias Hansen Furhovde, bosatte Furhovde, datteren Malene gift med Gjert Andersen Kjærevik, bosatte Kjærevik, og sønnen Samson gift med Lisbet Mikkelsdatter Gjerde, bosatte Trå. 1.2.4.2.2.1.4. Malene Knutsdatter og Berge Hansen Linga er bosatte på bruk 1 på Linga. Det er etterslektt etter datteren Guro gift med Torbjørn Nilsen Tveit, bosatte Linga, og datteren Anne gift med Torbjørn Torbjørnsen Ljones, bosatte Ljones. 1.2.4.2.2.1.6. Knut Knutsen og Ingeborg Andersdtr Nernes er bosatte på bruk 1 på Nernes. Det er etterslekt etter sønnen Knut gift med Guri Pedersdatter Nes, bosatte Nernes, datteren Anne gift med Peder Andersen Dysvik, bosatte Dysvik, og datteren Malene gift med Knut Hansen Gausvik, bosatte Gausvik. 1.2.4.2.2.1.8. Lisbeth Knutsdatter og Lars Andersen Nedrevåge er bosatte på bruk 1 på Nedrevåge. Det er etterslekt etter sønnen Anders gift med Marta Jensdatter Grønevik, bosatte Nedrevåge, sønnen Lars gift med Synneve Andersdatter Svinland, bosatte Klubbaneset, Nedrevåge, og datteren Lisbeth gift med Anders Tørresen Gravdal, bosatte Gravdal. 1.2.4.2.2.1.8. Lisbeth Knutsdatter og Peder Larsen Dysvik er bosatte på bruk 1 på Nedrevåge. Det er etterslekt etter sønnen Knut gift med Marta Jensdatter Grønevik, bosatte Nedrevåge, datteren Anne gift med Helge Oddsen Hjortland, bosatte Hjortland, Kvinnherad, datteren Malene gift med Lars Jensen Grønevik, bosatte Grønevik, og datteren Lisbeth gift med Anders Andersen Kjærevik, bosatte Kjærevik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Johannessen

Henrikke er vel datter av Pål Knudsen Havnerås jf dåp i 1719 Kildeinformasjon: Hordaland fylke, Kvinnherad, Ministerialbok nr. A 2 (1710-1753), Kronologisk liste 1719, side 70-71. Permanent sidelenke: Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Christian Arentz

Innlegg 76: Jeg har følgende:1.2.4.2.2.1.8. Lisbeth Knutsdatter og Lars Andersen Nedrevåge, bl.a. med datteren Lisbeth gift med Anders IVERsen Gravdal, bosatte Gravdal.1.2.4.2.2.1.8. Lisbeth Knutsdatter og Peder Larsen Dysvik, bl.a. med datteren Anne g. 1) 1840 m. Hans Oddsen Hjortland (1801-45), bosatte Hjortland, Kvinnherad, 2) m. Helge Aadsen Hjortland (1816-85), begge ant. sønner av Odd Hansen Hjorteland (1760-1838) og Lisbeth Johansdatter (ca. 1779-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

OK, får sjekke litt igjen. Jeg mener Kjellaug var kommet frem til at det ikke var etterslekt etter Anne og Hans Oddsen Hjortland, men at det var etter Anne og Helge Oddsen Hjortland.OK, jeg har blingset på Andersene, begge var gm Lisbeth, en med Lisbeth Knutsdtr og en med Lisbeth Larsdtr. Notert og rettet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

Da er også skjema med tekster kommet inn i slektsboken vedr 1.2.4.2.2. Malene Hansdatter og hennes 1. ektemann, Knut Knutsen Nernes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug R. Petit

Etter Anne og Helge Oddsen Hjorteland fant jeg 4 barn:1. Elisabeth 1848-1848: Død 3 uker gammel: [url="http://digitalarkivet.no/cgi-win/WebCens.exe?slag=visbase&sidenr=21&filnamn=KVINNH35&gardpostnr=844&merk=844#ovre>Lenke2. Hans ca 1850: ft 1900: Lenke3. Lisbeth ca 18524. Anna ca 1854ft 1865 Hjorteland i Kvinnherad: Lenke Anna var først gift med Hans Oddsen, men der fant jeg ingen barn: Permanent sidelenke: LenkeHans Oddsen Død:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...
Gjest Hilde Løvseth Stegane

Jeg fant nettopp denne debatten og fant igjen slektninger. Om jeg har fått alt inn riktig her nå, så stusser jeg over en sak.Peder Pedersen Linga 1746-1788 giftet seg med Kristine Jansdatter Galtung 1754-?Men mødrene deres er jo søstre? Malene Hansdatter Gjøen 1713-1765 g. Linga og Martha Hansdatter Gjøen 1721-1803 g. Galtung.Har jeg gjort noe alvorlig feil når jeg har lagt inn data eller stemmer det at Peder og Kristine var fetter og kusine?Tror forøvrig jeg må kikke innom her en annen dag, for det var flere tilfeller der folk dukket opp igjen andre steder i stamtavlen, hvilket gjorde meg en anelse forvirret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug R. Petit

Hei Hilde,Det var Peder Johannessen Linga f ca 1745/46 som ble gift med Kristine Jan/Johansdtr Galtung f 1754 død 5/10-1800 i StrandvikMen de var fetter og kusine, da deres mødre var søstre. Det er veldig mye inngifting i denne slekta! Se og denne tråden: LenkeDer har vi lenke til Kristines dødsfall (hun giftet seg opp igjen med Vigleik Pedersen Flatebø/Vindenes 760-1831

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug R. Petit

80 og 81) Jeg har og Henrikke Pålsdtr som datter til Pål / Povel Knutsen Havnerås ca 1692-1722 Han var 9 år i 1701.Har en del om deres forfedre fra Gjøen, Havnerås, Aga, etc. Død: [url="http://digitalarkivet.no/cgi-win/WebCens.exe?slag=visbase&sidenr=57&filnamn=KVINNH1&gardpostnr=530&merk=530#ovre>LenkeSkifte: Kildeinformasjon: Hordaland fylke, Sunnhordland sorenskriveri, Skifteprotokoll Aa 4 , 1717-1722, oppb: Statsarkivet i Bergen. Permanent sidelenke: http://www.arkivverket.no/URN:sk_read/24023/402 Han var g i 1713 Lenke med Rachel Bårdsdtr Gjermundshanvn 1693-1733 Dåp, 29/5-1693: Kildeinformasjon: Hordaland fylke, Kvinnherad, Ministerialbok nr. A 1 (1669-1709), Fødte og døpte 1693, side 20. Permanent sidelenke: LenkeDet ser ut for at hun ble gift opp igjen i 1723 med Povel Andersen Havnerås, de måtte ha kongelig bevilgning: Lenke Død:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.