Gå til innhold
Nasjonalarkivet

[#73047] Jon Hanssen Myrmel Skilbrei - når døde han?

Recommended Posts

Gjest Per Aase Andresen

Hei.Min tippoldefar Jon Hanssen Myrmel (Skilbrei) ble født 16.mai 1802 på gården Myrmel i Indre Holmedal prestegjeld.Han giftet seg med Anna Gundersdatter Lunde (1797 - 1857) den 24. mai 1825. John var i 1826, iflg, folketellingen tjenestekarl i Indredalen på gårde Myrmel, og var det fram til 1827. Anna og John flyttet rundt 1828 til en husmannsplass under gården Skilbred. Drev gården Skilbred , bruk 7, i perioden 1830 - 1859. I 1859 ble gården overdratt til datteren Hanna, sannsynligvis Johanna. Ved folketellingen i 1865 var han blitt enkemann, og bodde / arbeidt på Bringeland i Bygstad. Jeg har ikke klart å finne når han døde, og hvor han skal ha tilbragt de siste årene av sitt liv.Mitt spørsmål blir da;' Er det noen av dere som leser denne meldingen, som kan gi meg noe informasjon?'.På forhånd takkmed vennlig hilsenPer Aase Andresen

Gjest Johan Ludvig Kvamme

Hei Har sett i kirkebøkene for Gaular, men finner han ikke død. Bygdeboken har heller ikke klart å registrere han død. Kan han ha flyttet til nabo-kommune eller kanskje til Bergen?Mvh. Johan Ludvig Kvamme

Gjest Per Aase Andresen

Hei Johan Ludvig.Jeg har ikke søkt i nabokommunene eller i Bergen. Jon var rundt 63 år i 1865, når han var sist registrert i FT - 1865 med opphold på BRINGELAND.Om han reiste til Bergen til de av barna som hadde reist sørover har jeg ikke klart å finne ut av.Jeg får søke videre, og kanskje noen vet noe.mvh Per Aase Andresen

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.