Gå til innhold
Nasjonalarkivet

[#73145] Ragnhild Torsdatter Faukstad

Recommended Posts

Gjest Ruth Gaustad

Kan noen fortelle meg om hvilken av de i dag eksisterende Faukstadgarder Ragnhild Torsdatter Faukstad kom fra? Har ikke fødselsår eller -dato. Eneste årstall jeg kan oppgi er at hun var gift med Endre Østensen Åseng som 1715 fikk bygsel på garden Lo i Nord Fron og tilflyttet da Lo, han var bruker der i 1723 og han fikk løyve til sæter i Hattdalen 1722. Disse opplysninger er fra E. Hovdhaugens Fron-slekter. Håper noen kan stedfeste Ragnhilds hjemgård. Er det mer enn en Åseng-gard, hvis så, hvilken var Endre fra?Mvh. Ruth

Lenke til kommentar
https://forum.arkivverket.no/topic/158494-73145-ragnhild-torsdatter-faukstad/
Del på andre sider

Gjest Ruth Gaustad

Tusen takk for hjelpen til Helge og Trond.Når dere begge sier at Ragnhild kom fra Søre Faukstad så stemmer det sikkert. Lurer så på om det er den garden som kalles Brands-er/ar i dag. For meg er det den 'synste' av Faukstadgardene.Mvh.Ruth.

Gjest Ruth Gaustad

Hallo Helge og takk igjen.Nå har jeg visst fått orden på en anetavle,så artig. Hvis du vil se den kan du få den på e-post hvis du vil legge ut adressa di her på forumet, ellers kan jeg nå deg på telefonen også.Heia Heidal! Mvh. Ruth

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.