Gjest André Martinsen Skrevet Oktober 28, 2009 Del Skrevet Oktober 28, 2009 Hei. Jeg søker å vite hva slektsnavnet Willgohs betyr og hvorfra det kommer (er oppstått). Kan navnet forståes som 'villgås'? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Tore H Vigerust Skrevet Oktober 28, 2009 Del Skrevet Oktober 28, 2009 villgåsene kom vel til Bergen fra mecklenburg (?) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Kjell Johannessen Skrevet Oktober 28, 2009 Del Skrevet Oktober 28, 2009 Navnet stammer fra Tyskland og kom til Bergen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Tore H Vigerust Skrevet Oktober 28, 2009 Del Skrevet Oktober 28, 2009 Hinrich Willgohs fikk tysk testimonium 21.4 1756 ved Kontoret:Født i byen Schwaan i hertugdømmet Mecklenburg (gebürtig aus Schwan bey Rostock), tjente tro og flittig i 4 år som junge ved Kontoret, ble antatt som gesell i 1752 hos herr Friderich Foswinckel, forstander ved det nordiske Handelskontor og egenhandler på dennes handelsstue i i Engelgården.Test. i 585 H4, fol. 19a-b; revers fol. 19a. Bergen byarkiv.Schwaan ligger 10-12 km rett sør for Rostock. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Tore H Vigerust Skrevet Oktober 28, 2009 Del Skrevet Oktober 28, 2009 Fra en liste (min liste) over handelsforvaltere ved Kontoret: Hinrich Willgohs, tysk kontrakr 1760 som handelsforvalter på 3 år i gården Kappen, for principal Dankert D. Krohn.Cordt Hinrich Kramer, tysk kontrakt 1782 som handelsforvalter på 6 år i gården Jacobsfjorden, for principal Hinrich Willgohs. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest André Martinsen Skrevet Oktober 28, 2009 Del Skrevet Oktober 28, 2009 Jeg takker for det. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts