Gå til innhold
Arkivverket

[#73330] Hvem var Marthe Paulsdatter f. 1796 som flyttet fra Holtålen ? til Heidal

Gjest Steinar Løsnesløkken
 Del

Recommended Posts

Gjest Astrid Ryen

Det er et interessant par som copulerte 30 juli 1802, nederst i venstre kolonne på høyre side:Kildeinformasjon: Oppland fylke, Vågå, Ministerialbok nr. 1 (1739-1810), Ekteviede 1799-1803, side 118. Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=9247&idx_id=9247&uid=ny&idx_side=-140>Lenke Permanent bildelenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk igjen Astrid. Du er virkelig god på dette. Har du noe forbindelse med Ryen og Heidal og har interesse den veien, eller er du en problemløser generellt for oss som strever ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astrid Ryen

Mitt etternavn har sin opprinnelse i et gårdsnavn på Røros, nærmere bestemt Rugeldalen.Min datter har mange aner i Dovre, og her er det noen som har sin opprinnelse i Vågå. Jeg kan nevne Bjølstad og Heringstad i Heidal, men det er langt bakover i tid.Det har nå omsider gått opp for meg at Grothe du nevner i ditt første innlegg må være identisk med Bilbeneie, som står som bosted på din tipp-tipp da han giftet seg i 1816. Jeg finner i det jeg har skrevet om min datters farsslekt at Marit Hansdatter fra Søre Bakken i Dovre ble gift 1846 med Ole Tordsen Bilbeneie (bor på Grottet i 1865). Marits bror Peder Hansen Sleobekken i Dovre er min datters tipp-tipp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Astrid: Alt henger sammen med alt er det noe som heter. Tord Olsen f. 1793 og omtalte Marthe Paulsdatter f. 1796 har 4 barn; Anne f. 1821, Ola f. 1825 (som reiste til Amerika og det er vel han som ble gift i 1846 vil jeg tro), en ny Ola f. 1830 og som reiste til Visdal i Romsdalen og til slutt Peder (Per)f. 1834 som er min tippoldefar. Peder ble gift med Marit Torsteinsdatter Bjorli f 1826. Foreldrene hennes kom fra Slette og Svendsgard på Dovre og denne slekta kommer tilbake til Bratt ætta på Angard på Dovre med forbindelse til Bjølstad og Heringstad. Men da er vi 12 ledd bakover fra meg. Både Dovre og Lesja har flotte bygdebøker som det er lett å finne frem i for å finne dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.