Gå til innhold
Nasjonalarkivet

[#73364] Teksttyding ved vielse, Heidal

Recommended Posts

Gjest Helge Hålåsæter

Jeg ble muligens litt forledet til å tro at det var brudeparet i nr. 7 som bodde der i Djupdalen. År for år er det bare ca ett år mellom dem, brudeparet ca ett år yngre. I FT1865 står det at de som bor der i Djopdalen, var født i Vågå.

Gjest Helge Hålåsæter

Jeg ble muligens litt forledet til å tro at det var brudeparet i nr. 7 som bodde der i Djupdalen. År for år er det bare ca ett år mellom dem, brudeparet ca ett år yngre. I FT1865 står det at de som bor der i Djopdalen, var født i Vågå.

Gjest Else B. Rustad

Til (30): Jada, jeg kjenner til det, men tviler sterkt på at den betydningen vil være aktuell i dette tilfellet.ST (i den betydningen du nevner) ville normalt stå foran vedkommendes navn, ikke etter. Dessuten har jeg aldri sett ST i forbindelse med kvinnenavn.Så jeg tror fremdeles at 'st' i dette tilfellet er en variant av den 'vanlige' betegnelsen: ibid./samme sted.Mvh Else B.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.