Gå til innhold
Nasjonalarkivet

[#73462] vielse i Strinden

Recommended Posts

Gjest Rønnaug Trondsen

John Henriksen Rossing f. 1870 fra Tolgen og hustru Karen Petersdtr. Rossing f. 1854 fra Snaasen befinner seg i FT 1900 på Strinden. Der er John stenhugger ved Domkirken. Han har sannsynligvis tidligere fartet litt rundt, ettersom det i 1895 ble født en datter i Borge i Lofoten, hvor John iflg. kirkebok for Borge er oppført som barnefar med yrke kontorist. Jeg har så langt ikke funnet vielsen med Karen i kirkebøkene, ei heller om det er registrert barn i forholdet mellom John og Karen. Noen som har opplysninger som kan hjelpe meg videre?

Lenke til kommentar
https://forum.arkivverket.no/topic/158810-73462-vielse-i-strinden/
Del på andre sider

Gjest Rønnaug Trondsen

Der har vi nok vielsen ja, tusen takk! Navnet Skavlan kan være gårdsnavnet. Karen er en god del eldre enn sin mann - i FT 1900 for Strinden er hun oppgitt å være født i 1954, ved vielsen er fødselsåret 1945. Dette skal jeg prøve å sjekke nærmere opp i kirkebøkene.

Gjest Rønnaug Trondsen

Takk Aud, da er nok 1845 det korrekte f.året for Karen. (Ser i innleggene over at jeg ved en feiltagelse har klart å skrive 1945 og -54) Jeg er også på utkikk etter nærmere oppl. om John, og vil gå gjennom kirkebøker for Johns begravelse.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.