Gjest Gunn Huglen Skrevet November 7, 2009 Del Skrevet November 7, 2009 Ja, her kom mitt innlegg dobbelt :-)Lurer på om dette da er dine foreldres gravsten på Nordstrand? Knut A. Riise , Dis gravminner: LenkeMvh. Gunn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Hans Myhre Skrevet November 7, 2009 Del Skrevet November 7, 2009 Jens, når du vet dato for død på begge to, da er Oslo Skifterett stedet for informasjon. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Arnfrid Mæland Skrevet November 8, 2009 Del Skrevet November 8, 2009 Jens, dere har sikkert din fars dåpsattest og vielsesattest. Der skal det stå hvor han ble født i 1921.Arnfrid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Jens Riise Skrevet November 8, 2009 Del Skrevet November 8, 2009 hei! Jeg har ikke noen av delene. Men det står skrevet i noen papirer at faren min var født på elverum. Moren min har jeg funnet i Oslo FT fra 1923 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Carsten Schanche Skrevet November 8, 2009 Del Skrevet November 8, 2009 Dåpen til Knut Andreas Lenke Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Arnfrid Mæland Skrevet November 8, 2009 Del Skrevet November 8, 2009 der var han jamen Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=5001&idx_id=5001&uid=ny&idx_side=-146>Lenke Permanent bildelenke: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Arnfrid Mæland Skrevet November 8, 2009 Del Skrevet November 8, 2009 Carsten, jeg ser at Carl Riise er typograf. Har du noen oversikt over dem? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Carsten Schanche Skrevet November 8, 2009 Del Skrevet November 8, 2009 Jeg har sett etter Arnfrid, men det var negativt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Inger Eik Skrevet November 8, 2009 Del Skrevet November 8, 2009 Jens, du omtaler henne som 'Borghild'i forbindelse med gravstenen. Brukte hun kanskje det navnet selv? Jeg fant en kandidat her: Lenke Som du ser, bor de ikke på Hedmarken, men denne Borghild er født på Elverum. Dessverre finner jeg ikke skannet kirkebok for det aktuelle tidsrommet, så jeg får ikke sjekket hva hun var døpt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Karin Moen Skrevet November 8, 2009 Del Skrevet November 8, 2009 Borghilds dåp Kildeinformasjon: Hedmark fylke, Elverum, Ministerialbok nr. 13 (1880-1890), Fødte og døpte 1889, side 112. Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=6047&idx_id=6047&uid=ny&idx_side=-120>Lenke Permanent bildelenke: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Karin Moen Skrevet November 8, 2009 Del Skrevet November 8, 2009 Det var ikke nr. 81 men 76 som er rett Borghild Sorry! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Gunn Huglen Skrevet November 8, 2009 Del Skrevet November 8, 2009 Dette er tydelig den Borghild som ble funnet i lenken innlegg 34. Men hun er ikke døpt Clara Borghild?Da er det vel ikke rett dame ?Vrien nøtt dette!Mvh. Gunn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Arnfrid Mæland Skrevet November 8, 2009 Del Skrevet November 8, 2009 Er det noen av barna til Anne Mari f 1915, om hun har det, som vet hvor hun ble født? Kan du spørre dem, Jens? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Gunn Huglen Skrevet November 8, 2009 Del Skrevet November 8, 2009 Nok en mulig kandidat her Nes Hedm. 1900? LenkeSkal se om jeg finner flere opplysninger om denne damen.Mvh. Gunn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Gunn Huglen Skrevet November 8, 2009 Del Skrevet November 8, 2009 Dessverre var det heller ikke den Klara som var fra Nes. Hun var bare døpt Klara, som kirkeboken viser her: LenkeGunn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Else Kari U.Vilhelmsen Skrevet November 8, 2009 Del Skrevet November 8, 2009 Dette må da være samme paret som døper Anne Kirstine f 10/1 1915 f i Kongsvinger døpt på Hamar [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=1500&idx_id=1500&uid=ny&idx_side=-7>Lenke Permanent bildelenke: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Else Kari U.Vilhelmsen Skrevet November 8, 2009 Del Skrevet November 8, 2009 Sterk kandidat til Borghild ! Lenke Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Else Kari U.Vilhelmsen Skrevet November 8, 2009 Del Skrevet November 8, 2009 Her er vielsen til Borghild og Carl Lenke Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Arnfrid Mæland Skrevet November 8, 2009 Del Skrevet November 8, 2009 Fantastisk Else Kari! Gratulerer Jens!Mvh Arnfrid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Gunn Huglen Skrevet November 8, 2009 Del Skrevet November 8, 2009 Gratuler med flott resultat, Else Kari!Mvh. Gunn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Gunn Huglen Skrevet November 8, 2009 Del Skrevet November 8, 2009 Og her er Borghild hos foreldre i Hamar 1900: Lenke:-) Gunn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Else Kari U.Vilhelmsen Skrevet November 8, 2009 Del Skrevet November 8, 2009 Forøvrig var Borghild en Andersdtr i 1900 bor hos foreldrene i Østregade 124 på Hamar. Faren var murersvend f i Vang, moren fra Ringsaker min hjemkommune. Så hvis det er ønskelig hjelper jeg gjerne med å komme lenger bakover. Mvh Else Kari Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Else Kari U.Vilhelmsen Skrevet November 8, 2009 Del Skrevet November 8, 2009 Akkurat ja :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Gunn Huglen Skrevet November 8, 2009 Del Skrevet November 8, 2009 Ikke rart vi har oversett Borghild ført som Andersen i 1900 :-) Gunn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Else Kari U.Vilhelmsen Skrevet November 8, 2009 Del Skrevet November 8, 2009 Ja ja, når jeg først er i gang kan jeg jo ta med vielsen til Borghilds foreldre, nr 26 : Lenke Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts