Gå til innhold
Nasjonalarkivet

[#73592] Bildestørrelse 40 %

Recommended Posts

Gjest Terje E Skrolsvik

Hei. Sålangt har disse skiftene virket fint, for mitt bruk. Men fra igår kveld begyndte ett eller annet å skape seg, slik at hva jeg enn gjør for å jobbe med størrelse 60 event 75%, så går bildet tilbake til størrelse 40%.Er det jeg som gjør noe feil eller...??

Lenke til kommentar
https://forum.arkivverket.no/topic/158940-73592-bildest%C3%B8rrelse-40/
Del på andre sider

Gjest Marius Hellerud

Hei på dere!Akkurat slik som Terje beskriver er det hos meg også. Oppdaget det første gang i morges, og det fortsetter på samme vis nå i ettermiddag. Dette med å gå til registerert først hadde jeg ikke forsøkt, men da får jeg ganske riktig frem 100 % jeg også. Problemet er at det jeg egentlig skal se på er registrene til dødsfallsmeldingene i Oslo, og i de protokollene er det ingen registre å finne frem siden de i seg er registre, og jeg blir stående bom med en oppløsning på 40 %.Vennlig hilsen fra Marius

Gjest Terje E Skrolsvik

Hei. Noe har i alle fall skjedd. Det var ikke slik fra begyndelsen. Men jeg klarer godt å leve med det. Tar først opp ett vilkårlig register. Der setter jeg oppløsning til 75 % og lukker registeret. Så går jeg inn på den skifteboken jeg ønsker, og da kommer alt opp med oppløsning 75%, men jeg får ikke endret det der til eks 60 %.Da må jeg gå ut i ett register igjen for å endre det den vegen.

Gjest Terje E Skrolsvik

Hei. Jeg har fortsatt feilen, men ved å gå først på ett vilkårlig register og der sette bildets størrelse for så å lukke det valget og så ta opp protokollen jeg vil lete i, går dette veldig fint. Hvis jeg går direkte i en skifteprotokoll blir bildestørrelsen 40 %. Har nu vendt meg til å benytte størelse 75%. Det går fint.

• 3 uker senere...
Gjest Inger Bjørnaas

Det er vel sent å komme med kommentarer nå, men vil likevel nevne at jeg hadde problemer med å endre bildestørrelsen i Windows Internet Explorer. Hvis jeg prøvde Mozilla Firefox gikk det bra. Om dette var tilfeldigheter vet jeg ikke, men det virket hver gang.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.