Gå til innhold
Arkivverket

[#73683] Tydehjelp, vielse i Heidal 1782

Gjest Tore Johansen
 Del

Recommended Posts

Gjest Kai M Kveum

I tilfelle du ikke har fødselsåret til hans kone Anne Jonsdtr så er det 1762, hun døde 1822. Som flere andre har jeg problemer med skriften. Kan noen sjekke om det er en Jon som får en datter Anne i 1762? Den døptes fornavn er lett å lese, det er det som står foran og bak som volder hodebry.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tore Johansen

Jeg har notert fødselsår som ca. 1756, utifra alder oppgitt i FT 1801. Dødsregistreringen har jeg ikke sett enda, indikerer noen alder oppgitt der at hun kan være født 1762?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tore Johansen

Kai, har du en link til dødsregistreringen? Som flere har jeg problemer med prestens skrift. Umidelbart ser jeg ikke anne Jonsdtr. død i 1822

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aud Sandbu

Dette er vel dåpen til Ole Christensen Gustad, helt nederst i høyre kolonne på høyre side: LenkeDøpt som Christen Gustads d. Ole. Faddere: Anders Larsen, Hans Olsen, Iver Olsen, Anne Iversdatter og Torø Larsdatter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aud Sandbu

Ole Gustads pb Kari ble døpt i 1797, høyre kolonne på høyre side, nr. 5 nedenfra: LenkeFaddere: Hans Thordsen, Ole Jonsen, Ingelev Thordsd., Ole Olsen og Mari Fridrichsd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aud Sandbu

Ole og Anne Gustad hadde i tillegg til barna Christen, Rønnaug, Mari og Kari, også en sønn Hans født 1786. Høyre kolonne på høyre side, nr. 4 fra oventil: LenkeFaddere: Paul Løkken, Ole Haugen, Ole Jonsen, Torø Xstensd.og Brit Soxen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
Gjest Tore Johansen

Bringer denne opp i dagen igjen med noen spørsmål.Vites det hvem mor til Ole Gustad var?Og hans kone, Anne Jonsdtr., vites det noe om hvem hun var?Mvh Tore

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.