Gå til innhold
Nasjonalarkivet

[#73694] Når ble Even Olsen ,Vestfossen født

Recommended Posts

Gjest Bjørn Arnhaug

Takk for svar/opplysninger Astrid. Hvist vi følger linjen tror jeg nok at Olena er født på Modum. Hun er født i 1770 etter mine beregninger ut i fra folketellingen 1801. Hun er også et uekte barn og Barnefaren er Hans Olsen etter hva jeg kan lese. Det blir vanskelig å følge slekten bakover med så mange forviklingerBjørn

Gjest Astrid K. Natvig

For å gjøre det ennå vanskeligere, er det en 31 år gammel Oline Hansdatter (gift) på Gubberud Nedre i Modum i 1801, så det kan like gjerne være henne jeg 'fant'. MEN henne går det kanskje an å spore bakover, i forbindelse med vielsen hennes....Kanskje leser en moing debatt-innleggene og kan hjelpe deg videre,mvh. Astrid

Gjest Bjørn Arnhaug

Ser at Oline Hansdatter Gubberud Nedre Modum er gift med Peder Johnsen og har 2 jenter. Dette står i 1801 tellingenLenkeI 1801 tellingen står (Oline) Olena Hansdatter gift med Ole Johanessen ,Vestfossen Bjørn

Gjest Kjellaug R. Petit

28) Jeg vil tro at det er denne Olene Hansdtr som er f 1770 for hennes mor het Anne.Men du har en annen kandidat til Olene Hansdtr på Modum, f 16/4-1768 og hennes foreldre er Hans Gundbiørnsen og Mette Torgersdtr. Hva er navna på de andre barna til 'din' Olene?Nede til venstre, men jeg greier ikke gardsnavnet deres: Kildeinformasjon: Buskerud fylke, Modum, Ministerialbok nr. 2 (1741-1782), Fødte og døpte 1768, side 348-349. Permanent sidelenke: Lenke

Gjest Kjellaug R. Petit

Uffda! Ser nå at din Olene Hansdtr og får to døtre ved navn Anne: Anne Sophie i 1794 og Anne Syrene i 1797Ingen Mette, så da falt nok den kandidaten i innlegg 29 av lasset!Det er vel det samme paret som får Hans Peter i 1805, Johan Christopher i 1807 og Malene i 1810. Alle i Eiker

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.