Gå til innhold
Arkivverket

[#73694] Når ble Even Olsen ,Vestfossen født

Gjest Bjørn Arnhaug
 Del

Recommended Posts

Gjest Bjørn Arnhaug

Takk for svar/opplysninger Astrid. Hvist vi følger linjen tror jeg nok at Olena er født på Modum. Hun er født i 1770 etter mine beregninger ut i fra folketellingen 1801. Hun er også et uekte barn og Barnefaren er Hans Olsen etter hva jeg kan lese. Det blir vanskelig å følge slekten bakover med så mange forviklingerBjørn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astrid K. Natvig

For å gjøre det ennå vanskeligere, er det en 31 år gammel Oline Hansdatter (gift) på Gubberud Nedre i Modum i 1801, så det kan like gjerne være henne jeg 'fant'. MEN henne går det kanskje an å spore bakover, i forbindelse med vielsen hennes....Kanskje leser en moing debatt-innleggene og kan hjelpe deg videre,mvh. Astrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Arnhaug

Ser at Oline Hansdatter Gubberud Nedre Modum er gift med Peder Johnsen og har 2 jenter. Dette står i 1801 tellingenLenkeI 1801 tellingen står (Oline) Olena Hansdatter gift med Ole Johanessen ,Vestfossen Bjørn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug R. Petit

28) Jeg vil tro at det er denne Olene Hansdtr som er f 1770 for hennes mor het Anne.Men du har en annen kandidat til Olene Hansdtr på Modum, f 16/4-1768 og hennes foreldre er Hans Gundbiørnsen og Mette Torgersdtr. Hva er navna på de andre barna til 'din' Olene?Nede til venstre, men jeg greier ikke gardsnavnet deres: Kildeinformasjon: Buskerud fylke, Modum, Ministerialbok nr. 2 (1741-1782), Fødte og døpte 1768, side 348-349. Permanent sidelenke: Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug R. Petit

Uffda! Ser nå at din Olene Hansdtr og får to døtre ved navn Anne: Anne Sophie i 1794 og Anne Syrene i 1797Ingen Mette, så da falt nok den kandidaten i innlegg 29 av lasset!Det er vel det samme paret som får Hans Peter i 1805, Johan Christopher i 1807 og Malene i 1810. Alle i Eiker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.