Gå til innhold
Arkivverket

[#73820] USA/S&F, Sogndal, Ylvisaker; nok en kjendis - Arlene Carol Dahl - norske aner

Gjest Arnfrid Mæland
 Del

Recommended Posts

Gjest Svehn Ruskelöv

Jo Arnfrid, det finnes etterkommere på gården i dag.Du har sent noe info til mig i höst om en debatt vi hadde tidligere i sommer, er det den mailadress/avsender jeg skal bruke??.Svehn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arne Solås

Name: Arlen Dahl Home in 1930: Lincoln, Hamilton, IowaAge: 5 Estimated birth year: abt 1925 Relation to Head of House: Son Father's Name: Arlen Mother's Name: Carrie Race: White Household Members: Name Age Arlen Dahl 30 Carrie Dahl 28 Arlen Dahl 5 Kathleen Dahl 2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arne Solås

WW1 - Født i Cottonwood, MN, ugift. Name: Rudolph S Dahl City: Minneapolis County: Hennepin State: Minnesota Birthplace: Minnesota;United States of America Birth Date: 11 Dec 1892 Race: Caucasian (White)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

Takk.da gjenstår den dødsmeldingen fra 1974. Om det er vår Rudolph...Ellers fant jeg en blogg fra en Dahl, og der sto det forsyne meg at Arlenes far het Erling Dahl :-)) Jeg troode han var intendant på Trollhaugen :-))) Forøvrig var det der jeg fant det flotte fotoet av Arlene som baby på bestemorens arm utenfor deres hus. Ligger på bloggen.A

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

Takk,Da vil jeg samtidig benytte anledningen til å takke alle for vel utført dugnad. Nå venter jeg kun en mail fra Svehn.Om andre har noe de vil sende privat til meg er adraffi alfakrøll online dot noMvh Arnfrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

Tusen takk, Svehn.Fant dette på City Cemetery, Granite Falls, Yellow Medicine, MN: Orwell Anna Dahl 01/01/1877 05/20/1963 Orwell Anna E 03/18/1888 05/09/1969 Orwell Carrie 1857 1950 Orwell Christian S 1854 1950 Orwell George D 08/25/1916 02/17/1998 US Army Orwell Gurine R 06/27/1858 02/02/1931 Orwell Hjalmar L 07/29/1911 08/03/1911 Orwell Lasse S 03/26/1856 08/16/1942 Orwell Melvin S 10/16/1883 11/16/1967 Orwell Mildred E 01/16/1913 04/30/1945 Orwell Sylfest 07/20/1829 11/02/1906 Orwell Sylvester M 08/01/1869 03/13/1925 Orwoll Carrie 1857 1950 Orwoll Christian S. 1854 1950 Pussig at ikke Marta var der...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

jeg stusser fortsatt på fødelsåret til Arlene:her er noen lenker som burde være til å stole på:NYT 2009 On this day 81 år 11.8.1928 [url="http://www.nytimes.com/learning/general/onthisday/20090811.html?scp=6&sq=arlene>Lenke dahl august&st=cseNYT biografi 11.8.1924 LenkeNYT 2001 On this day 73 år 11.8.1928 kommer ikke inn på lenken, men kan lese den i treffetNYT 1996 i forb med Rosens 50 årsdag Arlene 68 11.8.1928 LenkeNYP 14.8.2009 81 år 11.8.1928 LenkeNYP ref 80 årsdagen i 2008

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

Ja, jeg synes det jeg også. Kan du se om f år er nevnt i de ver du har av artikkelen i Aftenposten?Det vi har av kilder er Census 1930 da det står 4 9/12 og birth index som sier 11 8 1925 se 114 og 126

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dag T. Hoelseth

Kanskje det hadde vært en idé å kontakte Dahl selv og spørre henne om de motstridende opplysningene. Det må da være mulig å få kontakt med henen på en eller annen måte.DTH

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

jeg har prøvd å finne email el l til henne og datteren Carol Christine og sønnen Larenzo Lamas, men de er nok hemmelig.Kan Arne el Hanne Line laste ned bildet av 1930-tellingen og legge det inn her. Der kan selvsagt tallet 4 og 1 blitt forvekslet. Men birth Index : Minnesota Birth IndexDahl, Arlene CarolDate of Birth: 11 Aug 1925 Mother Maiden Name: Swan certid# 1925-43442 County of Birth: Hennepin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

dessuten er det en f ca 1923 i Hennepin, en f ca 1923 i Miner, SD, EN F CA 1924 I DANE, WISCONSIN, OG EN F CA 1926 I PIERCE, NEBRASKA. IKKE DET AT JEG TROR VI HAR FEIL, MEN VI KUNNE JO RAMLE OVER EN CHARLES DAHL....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astrid K. Natvig

hei, antar at Lorenzo Lamas har egen hjemmeside, men jeg har iallefall funnet ham på Facebook: Lorenzo Lamas Cycles. Han er innbitt biker, så du kan jo prøve den veien....Spennende dette! mvh. Astrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dag T. Hoelseth

Det er jo en Arlene D. Rosen registrert på telefonkatalogen www.switchboard.com med samme adresse som en Marc Rosen... Så hvis hun oppholder seg i Florida om vinteren er det vel bare å ta en telefon... Arlene D. Rosen er vel hennes offisielle navn, selv om hun profesjonelt holder seg til pikenavnet. Se også NY Times omtale av datterens bryllup, LenkeJeg har vanskeligheter med å tro at Arnfrid & Co. ikke har funnet frem til den rette Arlene i folketellingen 1930, men like fullt er det merkelig at hun regner seg som 81-åring offisielt.DTH

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

HAR VÆRT PÅ HJEMMESIDEN HANS, BL A MANGE KJEKKE FOTOS HELT FRA DÅPEN HANS, MEN INGEN KONTAKTSIDE.JEG ER IKKE PÅ FACEBOOK, MEN KANSKJE NOEN AV DERE ANDRE ER...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

Her fra en telefonkatalog:7. ROSEN, ARLENE  D Age: 81Associated names: DAHL, ARLENE C DAHL, ARLENE DAdresser:SPARKILL, NY WEST PALM BCH, FL NEW YORK, NY WEST PALM BEACH, FL ORANGEBURG, NY SPARHILL, NY * FERRARI, ERNEST  F (Age 47) * ROSEN, CLIFFORD  LAWRENCE (Age 55) * ROSEN, MARC  A (Age 63) * ROSEN, BRUCE  M (Age 54) * FERRARIRO,  ELINOR (Age 47) * ROSEN, JILL  FERRARIKan bestille alle opplysninger om henne:Report for: ARLENE D ROSEN West Palm Bch FLEverything you need to know, all in one report. * Aliases & Maiden Names * Birth Date * Up to a 40 Year Address History * Phone Numbers/Property ownership * Marriages & Divorces * Relatives & neighbors * and much more...til $ 39,95Men, nei det gjør jeg ikke. Har ikke lyst å ringe direkte til henne, men om noen vil påta seg den oppgaven er jeg takknemlig for det. Kunne tenkt meg en email

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.