Gå til innhold
Arkivverket

[#73836] Tyde Hjelp

Gjest Bjørn Håvard Haugen
 Del

Recommended Posts

hei er det noen som kan hjelpe meg å tyde hva som står i dåpen til hans, nest nederstepost på venstre side (foreldre Jens Espensen oh Kone Johanne Hansdatter: Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tore S. Falch

''Kobberslager Jens Espens. Holst og Kone Johanne Hansd. havde paa sin Rejse herigjennem En Søn til daaben H a n s . fad: Marte Landseter[?], Siri Jensd., Johannes Amunds. saastad, Ole Mortens[?] Saastd, Lars Leerhuset''.Hadde du også skrevet stedsnavnet Rygge i temaoverskriften, ville du nok ha tiltrukket deg oppmerksomhet fra lokalkjente som kunne ha tydet faddernes navn med større sikkerhet enn jeg.Barnet var født 12.april og døpt 21.april 1793.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for hjelpen, Tore.ser det gikk litt for fort med å legge inn innlegget, burde nok ha hatt med mer i temaoversikten, ble litt for ivrig da jeg fant den dåpsoppføringen.igjen mange takk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.