Gå til innhold
Arkivverket

[#73866] HO: Marta Hansdtr Gjøn 1721-1803 og Johan Daniel L Galtung - etterslekt

Gjest Kjellaug R. Petit
 Del

Recommended Posts

Gjest Kjellaug R. Petit

Han er vel fra Kvinnherad.Undres om det er feil i Galtungboken her, for jeg finner ikke noen andre datter gift. Det var og en annen Torbjørn på Kysnes, Torbjørn Torbjørnsen gm Herborg TorbjørnsdtrHva står det om Kysnes og Storesletten da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug R. Petit

277) F 1831 med 'gal' mor og plassen er ikke Storesletten heller: Kildeinformasjon: Hordaland fylke, Strandebarm, Ministerialbok nr. A 6 (1826-1843), Fødte og døpte 1831, side 38. Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=11682&idx_id=11682&uid=ny&idx_side=-35>Lenke Permanent bildelenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

I Strb Storesletta står bare Marta Elisabet 1824-1886 og Anders 1826-1887.Marta E gm Samson Olsen Øire 1826-1886 i 1852. Militærtambur. Barn: Anne gm Bård HESVIK, Ingeborg 1856 g på Voss, Lisbeth 1859 g Fureberg, Jorunn 1863 g Ole Stalheim, Tyssedal, Torbjørn 1861-1930 gm Anne Gitlesdtr Gausvik 1862-1933, bor her, skipsbygger, barnløse, Ole 1870-1938 gm Kristi Gitlesdtr Gausvik 1865-1919, bor her, skipsbygger, 8 barn i 9. gen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

fortsBr 7, Solheim:Anders 1826-1887 gm Elna Olsdtr M. Børsheim 1853-1932. En datter, Anne f 1878, bor her, gm Mikkel Larsen fra br 8 (fore: Lars Pedersen og Herborg Mikkelsdatter)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug R. Petit

Ja, jeg tror ikke de hadde flere enn disse to barna, jeg har gått gjennom KB og finner ingen andre. Det var en annen Torbjørn Hansen gm en Britha Asmundsdtr som fikk barn samtidig og feilen kan ligge her, eller og barna til Torbjørn Torbjørnsen Kysnes som og er født i samme periode.Håper Elin og følger med her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

Skal jeg bare fjerne disse igjen da?:Hans Christopher d. ung (ingen årstall)Ivar d. ung (ingen årstall)Martha gift i USA (ingen årstall)Christi gift i USA (ingen årstall)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug R. Petit

288) Vel, jeg har ikke satt dem opp - enda- , har funnet slike navn men som sagt det var feil Torbjørn. Men Hans Christopher høres jo plausibel ut!Så får vi til å finne kildehenvisninger til dem alle da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug R. Petit

287) Ikke rart jeg ikke fant henne for jeg leita ETTER hennes manns død, såg ikke at han stod som enkemann, så jeg trodde hun var i live. Jeg leser det som 'Jensdtr'.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug R. Petit

Samson Olsens dåp på Øire i 1826 (n° 83) Kildeinformasjon: Hordaland fylke, Kvinnherad, Ministerialbok nr. A 5 (1811-1835), Fødte og døpte 1827, side 64. Permanent sidelenke: LenkeForeldre Olaf Olafsen Øire og Ingeborg samsonsdtr

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug R. Petit

Med andre ord, Samson Olsen Øire var bror til Guro Olsdtr Øire 1832-1908 som ble gift med Hans Asgaut Samsonsen Grotnes 1830-1906!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug R. Petit

forts. Samson og Martha Elisabeth:De fikk tvillinger i 1853: Ole og Torbjørn: Tvillinger: Kildeinformasjon: Hordaland fylke, Strandebarm, Ministerialbok nr. A 7 (1844-1872), Fødte og døpte 1853, side 83. Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=8305&idx_id=8305&uid=ny&idx_side=-86>Lenke Permanent bildelenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug R. Petit

Anna Samsonsdtr Storesletta 19/7-1855: Kildeinformasjon: Hordaland fylke, Strandebarm, Ministerialbok nr. A 7 (1844-1872), Fødte og døpte 1855, side 103. Permanent sidelenke: Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug R. Petit

Ingeborg Samsonsdtr Storesletta f 18/8-1856: Kildeinformasjon: Hordaland fylke, Strandebarm, Ministerialbok nr. A 7 (1844-1872), Fødte og døpte 1856, side 117. Permanent sidelenke: Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug R. Petit

Lisbeth Samsonsdtr Storesletta f 3/5-1859: Kildeinformasjon: Hordaland fylke, Strandebarm, Ministerialbok nr. A 8 (1858-1872), Fødte og døpte 1859, side 23. Permanent sidelenke: Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.