Gå til innhold
Arkivverket

[#73866] HO: Marta Hansdtr Gjøn 1721-1803 og Johan Daniel L Galtung - etterslekt

Gjest Kjellaug R. Petit
 Del

Recommended Posts

Gjest Kjellaug R. Petit

325) Jeg finner heller ikke disse to fra Bolstadøyra konfirmert på V oss, den eneste jeg finner er han over med foreldre Knut Nilsen og Guri Olsdtr: Kildeinformasjon: Hordaland fylke, Voss, Ministerialbok nr. A 14 (1837-1847), Konfirmerte 1841, side 22. Permanent sidelenke: LenkeMen han kan det ikke være. Jeg får lete og se om de er innflyttere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug R. Petit

Fint at du følger med Lars-:)Her blir en Knut Nilsen Bolstad gift (N° 53) i 1826 med en Anna Carlsdtr: Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=11772&idx_id=11772&uid=ny&idx_side=-283>LenkeDe dør begge i 1873 på Rørbakken, Voss.En annen Knut Nilsen Bolstad gifter seg med Anna Elisabeth ? 30/5-1822: Kildeinformasjon: Hordaland fylke, Voss, Ministerialbok nr. A 11 (1816-1827), Ekteviede 1822, side 209. Permanent sidelenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug R. Petit

Da er det nok Nils Knutsen vi finner oppigjengift her i 1865: LenkeHan har nok kalt en datter opp igjen og sønnen Nils Martin er vel Nils Mathias f i 1852.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug R. Petit

Her er giftermålet til Nils Knutsen 17/12-1854, han var da 31 år og 4 mnd: LenkeDvs han skulle være født i august 1823 dersom det er riktig alder oppgidt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug R. Petit

Nils må ha dødd før 1893, for da dør hans andre kone som enke: [url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/WebCens.exe?slag=visbase&sidenr=146&filnamn=doed1881&gardpostnr=15569&personpostnr=15569#nedre>LenkeJeg finner absolutt ingen Nils Knutsen f i 1823 eller 1824 og 25 med far Knut Nilsen. Den første er han over i 1826 med mor Guri Olsdtr og han er født i april på Berge:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug R. Petit

Ja, Lars, som du ser kan jeg ikke regne lenger! Det bir jo selvsagt ca 1816 da. Jeg har en misstanke om at de kom fra Sognetraktene for denne broren som het Povel Nicolai er ikke å finne noen andre steder!Har leita i inflytte til Voss, men det er ikke godt å vite når??Får sjekke konfirmanter igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Johannessen

Vaksinasjonen i 1827, alder 5 år Kildeinformasjon: Hordaland fylke, Voss, Ministerialbok nr. A 12 (1823-1837), Vaksinerte 1827, side 186. Permanent sidelenke: Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug R. Petit

Han har tydeligvis hatt store problemr med alderen sin den gode Nils!Her har vi fått svar:Rune Bergesen, Alicante-Spania, 29.11.2009 16:16 (2)'I BB for Evanger II side 32 på Bolstad under husmenn finner jeg sitat: Soldat Knut Nilsson Bolstad 1795-1878 g 1822 m Anna Elisabet Jæger 35 år, var husmannsfolk på Øyrahjellen. Knut var son til Nils Knutson, husmann i Øvre Rasdalen og Anna var dotter til Klokkar på Voss, Poul Moltzau Jøger. Barn: Nils f 1822, reiste 1850 til Bergen Kari f 1828, reiste til Bergen 1859 Kari f 1827 død 1827 Filip f 1833, reiste til Sogn i 1854'

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug R. Petit

Så var spørsmålet, hvor ble det av Nils Mathias (Marthin)Nilsen som ble f i 1852 og lever i 1865?Jeg finner han ikke blant gifte i Bergen (han ble døpt i Domkirken)Finner ingen som passer i ft 1875, heller ikke i ft 1891.Finner heller ingen som kan passe blant døde fram til 1886.Heller ikke blant emigranter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug R. Petit

Hilfred Borman Nilsen f 28/4-1899: Kildeinformasjon: Nordland fylke, Byen i Bodø, Ministerialbok nr. 801A10 (1888-1899), Fødte og døpte 1899, side 141. Permanent sidelenke: LenkeStår det Matias eller Marthines for faren?24/12-1900 blir en datter døpt Selma Alvhilde Stjerne (?)Her står han som Nils Martin igjen.Finner ikke Blansa eller deres ekteskap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug R. Petit

Ja, det er vel det som står der, men ved siste datters dåp er han tilbake til Martin, jeg er omtrent overbevist om at det er riktige folk.Hadde vi bare funnet ekteskapet deres, Ammeline var fra Tysfjord, men jeg fant dem ikke gift der, her i 1865: Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug R. Petit

Jeg finner ikke Blansa døpt i Bodø selv om det står det. Jeg har leita plus minus 2 år.Heller ikke finner jeg Nils og Amaline gift der.I 1875 er Amaline Kristine tjenestepike i Tysfjord: [url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/WebCens.exe?slag=visbase&sidenr=19&filnamn=f71850&gardpostnr=28&personpostnr=220#nedre>Lenke men som sagt over, fant jeg den ikke gift der heller.Nils finner vi vel her i Vesterålen i 1875:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug R. Petit

Jeg er ikke kjent nok i Nordland til å vite hvilke prestegjeld som kan være aktuelle å lete i, håper andre har flere idéer enn jeg har!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug R. Petit

Her fant jeg Blanca Marie konfirmert, hun var født i Tysfjorden 15/12-1894 (jammen er det variasjoner med hensyn til år her!): Kildeinformasjon: Nordland fylke, Bodø, Ministerialbok nr. 801A11 (1900-1916), Konfirmerte 1909, side 357. Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=2824&idx_id=2824&uid=ny&idx_side=-271>Lenke Permanent bildelenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.