Gå til innhold
Arkivverket

[#73866] HO: Marta Hansdtr Gjøn 1721-1803 og Johan Daniel L Galtung - etterslekt

Gjest Kjellaug R. Petit
 Del

Recommended Posts

Gjest Arnfrid Mæland

Jewg tror vi får konkludere med at Marte Malene er blitt Marte Martine i vaksinasjonsprotokollen. Finner vi konf hennes så står vaks datoen der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

Ja, og det var langt fra Laksevåg til Heldalen i 1875. Tellingen ble tatt opp 3.1.1876. Iflg Jans kalender var det en mandag, så om det var en ekstra fridag, noe jeg betviler, eller en blåmandag, forteller ikke FT noe om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug R. Petit

Jeg kommer tilbake til Blancheflor Olsdtr f 1819.Hennes datter Blancheflor ble gift med Anton Jakobsen i oktober 1882, men paret fikk først en 'uekte' datter i januar 1882: Dåp n° 3: Kildeinformasjon: Bergen fylke, St. Jørgens hospital, Ministerialbok nr. A 7 (1879-1886), Fødte og døpte 1882, side 46. Permanent sidelenke: Lenke Denne jenta Antonette ble hjemmedøpt og døde straks etter. I margen står det: 'af moderen og hennes moder', dersom jeg ikke leser feil.Det vil vel da si at vår Blacheflor Olsdtr var i live i 1882?Det ser ut for at de har bodd på Møllendal på den tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

Ser slik ut, ja. men gravlagde i Bergen, som starter 1881, skal vel inneholde St Jørgen/Årstad. Hun kan jo rett og slett være utelatt i protokollen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug R. Petit

2. barn de fikk ble og hjemmedøpt og av samme mann, Iver Nilsen, kan det være at Blancheflor giftet seg opp igjen etter at mannen døde i 1868?Jeg er ikke så godt kjent med St. Jørgen og om Bergen innkluderte dødsfalla fra den tiden. I alle tilfeller, må hun/Blancheflor ha dødd etter januar 1882.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

Har vi en lenke til en FT, 1865 el 1875, Elisabet/Lisbet Olsdatter g 2 gng, dtr til 1.2.4.2.6.7.5. Marta 1793 - † 1863 gm Ole Eliassen Riple? Skulle lagt den inn i teksten under familien, men kan ikke finne det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

Hvis han ikke er mannen til denne Marte Malene Eliasdatter Lenke Hadde Elias Olsen en datter ved det navnet? Elias var som kjent forlover da Blanceflor Emilie giftet seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug R. Petit

Elias Olsen Møllendal og Pernille Kristiansdtr får en datter Marthe Malene i auguts 1853: Kildeinformasjon: Bergen fylke, St. Jørgens hospital, Ministerialbok nr. A 4 (1844-1863), Fødte og døpte kvinner 1853, side 58. Permanent sidelenke: Lenke Da er nok det Elias Olsen Storetveit 1824-1885 sønn til 1.2.4.2.6.7.5. Martha Olsdtr Samdal

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug R. Petit

Ja, der hadde vi nok funnet den samme, det er ingen andre Blancheflor Olsdtr som jeg kan finne f ca 1818 (den første f 1818 døde jo og hun HET og Catherine) - jeg mener dte må være henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug R. Petit

467) Den lenken la jeg inn over i # 354, men denne tråden er jo blitt la-a-ang!Ellers ser jeg at de skannede kirkebøkene for St Jørgen ikke har med januar mnd 1897.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug R. Petit

Men hvor var Blancheflor Olsdtr i 1875? Ikke med i ft 1875 eller 1891 for Bergen.Men jeg finner heller ikke hennes datter i ft 1875 verken i Bergen eller Fana, så kanskje de er blitt utelatt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

Er det noen som vet hva som skjedde med Oline og Ole Engelsen Stigens sønn Elias Oali f 1872? Finner han ikke sammen med faren i 1875, heller ikke som død før 1877 i Fana.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.