Gå til innhold
Arkivverket

[#74008] Hvem var Anders Olsen Haugen f.ca.1799 Brunlanes i Vestfold?

Gjest Ragnar Halvorsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Sissel Johnsen

Når det gjelder faddere til Andreas tror jeg det er Mari Hansdatter Stensholdt og Niels Andersen Aaserum. De andre fadderne har jeg tolket likt med Gunn. Det er mulig det står Syverine Andersdatter Thanumsaga.Sissel Johnsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sissel Johnsen

Faddere til Hans: Severine Andersdatter Huken, Lotte Iverdatter Halle, Søren Nilsen ib., Søren Hansen Aares, Anders Hansen Halle, Chresten OlsenSissel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sissel Johnsen

Faddere til Anne Marie:Aase Pedersdt Halleqværn, Pernille Hansdatter Dolven, Fredrik Hansen Aares, Søren Hansen Baalsrød, Halvor Mortensen AaresSissel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ragnar Halvorsen

Da har Paul Johan Hals på Dis tydet faddere og stedsnavn i dåpen til Martin (16) for meg:'Greitt. – Eller rettere sagt, den var ikke fullt så grei. Det blir nok noen spørsmålstegn.Altså: Nr 37 Født 28 mars, Martin (rulleføres i Lægd nr 49), døpt 18. mai i Tanum kirke. Foreldre: Hmd (Husmand) Anders Olsen Hauen og H(ustrue) Anne Andersdatter.Faddere: Maria Simensdatter Rand(?), Maren Hansdatter ?????, Paul Nilsen Bærum, Nils Andersen Austrum, Søren Sørensen Hauen, Jacob Thjostol(?) ??? Klokerød. 'mvh Ragnar Halvorsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sissel Johnsen

Martins faddere er nok:Maria Simensdatter Aares, Maren Hansdatter Halle, Paul Nilsen Bærum, Nils Andersen Aaserum, Søren Sørensen Hauen, Jacob Tjostolsen KløtterødSissel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sissel Johnsen

Prøver meg på Antons faddere også:Maren Olsdtr Dolven, Elen Svensdtr Hauane, Christen Jensen (ev Jonsen) Omli (litt usikker på denne), Nils Andersen Hauen, Andreas Andersen ?Sissel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sissel Johnsen

Bare artig å hjelpe. Har vokst opp i Brunlanes og da blir mange av stedsnavnene enklere å tyde også. Det er jo gårder og steder som fortsatt eksisterer.Sissel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ragnar Halvorsen

Flott Sissel, jeg håper du fortsetter å følge med. Jeg skal bruke helgen til å forsøke å finne ut av disse fadderene.Faddere i dåpen til Anders Olsen Haugens barnDette er hva Else B. Rustad, Paul Johan Hals, Gunn Huglen, Berit Knudsen og Sissel Johnsen har funnet ut av faddere:Nis i 1825 faddere: Malene Chrisdtr. Aaserum, Ambor Severine (Foss Hansen?), Fred Hansen Dolve, Paul Nilsen Berum, Mads Olsen JønnøAndreas i 1827: Marie Hansdtr. Stensholdt, Syverine Andersdtr. Thanum(saga)?, Johan Larsen Halle, Anders Halle, Ole Sørensen Hanes?,Matts Ottesen Jønnø og Nils Andersen AaserumMaline i 1831: Grethe Olsdtr. Hallekvernen, Kari Sørensdtr. Houer, Hans Nilsen Halle, Svend Pedersen og Mads Ottersen Hallekvernen.Martin i 1834: Maria Simensdatter Aares(?), Maren Hansdatter Halle, Paul Nilsen Bærum, Nils Andersen Aaserum, Søren Sørensen Hauen, Jacob Thjostolsen Kløtterød.Andrea i 1837: Petrea Knudsdtr. Halle, Gunnild Pedersdtr. ib., Jacob Olsen Sunne, Nils Olsen Halle og Søren Jacobsen.Hans i 1840: Severine Andersdtr. Huken, Lotte Iversdtr. Halle, Søren Nilsen, Søren Hansen Aared, Anders Hansen Halle, Christen Olsen.Anne Marie i 1843: Aase Pedersdtr. Hallekvernen, Pernille Hansdtr. Dolven, Fredrik Hansen Aares, Søren Hansen Baalsrød, Halvor Mortensen Aares.Anton i 1845: Maren Olsdtr Dolven, Elen Svensdtr Hauane, Christen Jensen (ev Jonsen) Omli (litt usikker på denne skriver Sissel Johnsen), Nils Andersen Hauen, Andreas Andersen ?Mvh Ragnar Halvorsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sissel Johnsen

Så vidt jeg vet er det ikke noe sted i Brunlanes som heter Aaserum, men derimot finner vi Aaserum i Hedrum. (Jmfr fadderne Nils Andersen Aaserum og Malene Chrisdtr Aaserum)Sissel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ragnar Halvorsen

Takk SisselDa legger jeg Aasrum på vent til jeg får lånt bøkene på biblioteket.Her er ett bilde av minityrskuta sønnesønn av Anders Olsen Haugen lagde.Mvh Ragnar Halvorsen

bilete8067.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.